Organisationsudvikling er komplekst! Ledelse og implementering. Supervisionsarbejde

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Supervisionsarbejdet handler, i lighed med den specialpædagogiske kerneforståelse, om at kunne udholde at være i hændelser, følelser og oplevelser, positive som negative længe nok til, at de kan bearbejdes. Ofte giver bearbejdningen af disse oplevelser en samtidig mulighed for at blive klogere på sig selv og sine omgivelser (kognitiv læring) og dermed en mulighed for at kunne (re)agere på en anden og mere hensigtsmæssig måde end ved den første følelsesmæssige automatreaktion (følelsesmæssig læring) (Bjørn et. al., 2022). Det betyder, at der ligesom i den specialpædagogiske kerneforståelse, også her er tale om et stykke solidt og til tider slidsomt stykke udviklings- og refleksionsarbejde.
OriginalsprogDansk
TitelUdvikling gennem udforskning af egen praksis : Storebæltskole-modellen som metode til specialundervisning
RedaktørerSune Bjørn Larsen
Antal sider5
ForlagStorebæltskolen
Publikationsdato8 jun. 2023
Sider160-165
Kapitel7
StatusUdgivet - 8 jun. 2023

Citer dette