Abstract
Supervisionsarbejdet handler, i lighed med den specialpædagogiske kerneforståelse, om at kunne udholde at være i hændelser, følelser og oplevelser, positive som negative længe nok til, at de kan bearbejdes. Ofte giver bearbejdningen af disse oplevelser en samtidig mulighed for at blive klogere på sig selv og sine omgivelser (kognitiv læring) og dermed en mulighed for at kunne (re)agere på en anden og mere hensigtsmæssig måde end ved den første følelsesmæssige automatreaktion (følelsesmæssig læring) (Bjørn et. al., 2022). Det betyder, at der ligesom i den specialpædagogiske kerneforståelse, også her er tale om et stykke solidt og til tider slidsomt stykke udviklings- og refleksionsarbejde.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Udvikling gennem udforskning af egen praksis : Storebæltskole-modellen som metode til specialundervisning |
Redaktører | Sune Bjørn Larsen |
Antal sider | 5 |
Forlag | Storebæltskolen |
Publikationsdato | 8 jun. 2023 |
Sider | 160-165 |
Kapitel | 7 |
Status | Udgivet - 8 jun. 2023 |