Abstract
Mange organisationer benytter i stigende grad Instagram som markedsføringsplatform, idet Instagram giver mulighed for at vise og ikke kun fortælle om organisationens produkter eller tjenester. Samtidig opnår organisationen større rækkevidde på Instagram, da platformen gør det muligt for brugerne at sprede deres interesse for en organisations produkter eller brand inden for deres egne cirkler. Idet forskning inden for visuel markedsføring specifikt på Instagram er forholdsvis begrænset, er det dette kapitels sigte at bidrage med et teoretisk forankret rammeværk, som kan danne grundlag for en analyse af en organisations visuelle tilstedeværelse på Instagram eksemplificeret på Folkekirkens Nødhjælps Instagram-profil. Kapitlet er bygget op omkring otte temaområder, som hver især belyser, hvordan en organisation kan udnytte Instagrams potentiale ved at fremstille sig selv via deres ydelser, organisationens medarbejdere bag kulissen, trendy emner og events, inspirerende citater og billeder, humoristiske posts, opinion leaders og celebrity endorsers, visuelt brugergenereret indhold og CSR og kommunikation med holdning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Digitale liv : Brugere, platforme og selvfremstillinger |
Redaktører | Rikke Andreassen, Connie Svabo, Rasmus Rex Pedersen |
Antal sider | 31 |
Udgivelsessted | Roskilde |
Forlag | Roskilde Universitetsforlag |
Publikationsdato | 27 nov. 2020 |
Sider | 227-258 |
Kapitel | 10 |
ISBN (Trykt) | 9788778675385 , 9788778675453 |
ISBN (Elektronisk) | 9788778675392 |
Status | Udgivet - 27 nov. 2020 |