Om erfaringer med podcasts i universiteternes undervisning

Simon Heilesen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

I disse år investerer de videregående uddannelser ganske mange ressourcer i at understøtte undervisningen med audio- og videooptagelser. Især podcasting er i vælten, og det er en almindelig antagelse både på læreanstalterne og i den offentlige debat, at podcasting er til gavn for de studerende. Men hvor meget er forventninger, og hvor meget er hårde kendsgerninger? Det søger denne artikel at give et indtryk af på baggrund af et bredt udvalg af den videnskabelige litteratur, som beskæftiger sig med målinger af virkningen af at inddrage podcasting i undervisningen. Artiklen ser på de studerendes generelle oplevelse af at have at have lyd- og videooptagelser til rådighed; på målinger af de studerendes resultater ved prøver; samt på nogle af de konsekvenser, som podcasting kan have for tilrettelæggelsen af undervisningen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæring & Medier (LOM)
Udgave nummer2
Sider (fra-til)1-23
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • e-læring
  • podcasting

Citer dette