Nyudvikling af projektarbejdsformen på RUC: beskrivelse og analyse af et eksperiment: ”Antologieksperimentet”

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen beskriver og analyserer et undervisningseksperiment ved RUC, som udvider og udvikler projektpædagogikken i felterne mellem den enkel-te projektdeltager og de fælles grupperinger, som studerende indgår i på RUC. Der redegøres for projektets opbygning omkring en klyngestruktur, og der knyttes an til læringsteoretikerne Etienne Wenger og Donald Schön. Desuden inddrages aktionsforskning.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
Vol/bind7
Udgave nummer12
Sider (fra-til)23-35
Antal sider13
ISSN1901-5089
StatusUdgivet - 13 mar. 2012

Emneord

  • projektpædagogik
  • klynge
  • aktionsforskning

Citer dette