Nyudvikling af projektarbejdsformen på RUC

beskrivelse og analyse af et eksperiment: ”Antologieksperimentet”

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Artiklen beskriver og analyserer et undervisningseksperiment ved RUC, som udvider og udvikler projektpædagogikken i felterne mellem den enkel-te projektdeltager og de fælles grupperinger, som studerende indgår i på RUC. Der redegøres for projektets opbygning omkring en klyngestruktur, og der knyttes an til læringsteoretikerne Etienne Wenger og Donald Schön. Desuden inddrages aktionsforskning.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift
Vol/bind7
Udgave nummer12
Sider (fra-til)23-35
Antal sider13
ISSN1901-5089
StatusUdgivet - 13 mar. 2012

Emneord

  • projektpædagogik
  • klynge
  • aktionsforskning

Citer dette

@article{50415433d84c4a8f8b097962816b0ba3,
title = "Nyudvikling af projektarbejdsformen p{\aa} RUC: beskrivelse og analyse af et eksperiment: ”Antologieksperimentet”",
abstract = "Artiklen beskriver og analyserer et undervisningseksperiment ved RUC, som udvider og udvikler projektp{\ae}dagogikken i felterne mellem den enkel-te projektdeltager og de f{\ae}lles grupperinger, som studerende indg{\aa}r i p{\aa} RUC. Der redeg{\o}res for projektets opbygning omkring en klyngestruktur, og der knyttes an til l{\ae}ringsteoretikerne Etienne Wenger og Donald Sch{\"o}n. Desuden inddrages aktionsforskning.",
keywords = "projektp{\ae}dagogik, klynge, aktionsforskning",
author = "S{\o}ren Dupont",
year = "2012",
month = "3",
day = "13",
language = "Dansk",
volume = "7",
pages = "23--35",
journal = "Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift",
issn = "1901-5089",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
number = "12",

}

Nyudvikling af projektarbejdsformen på RUC : beskrivelse og analyse af et eksperiment: ”Antologieksperimentet”. / Dupont, Søren.

I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 7, Nr. 12, 13.03.2012, s. 23-35.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Nyudvikling af projektarbejdsformen på RUC

T2 - beskrivelse og analyse af et eksperiment: ”Antologieksperimentet”

AU - Dupont, Søren

PY - 2012/3/13

Y1 - 2012/3/13

N2 - Artiklen beskriver og analyserer et undervisningseksperiment ved RUC, som udvider og udvikler projektpædagogikken i felterne mellem den enkel-te projektdeltager og de fælles grupperinger, som studerende indgår i på RUC. Der redegøres for projektets opbygning omkring en klyngestruktur, og der knyttes an til læringsteoretikerne Etienne Wenger og Donald Schön. Desuden inddrages aktionsforskning.

AB - Artiklen beskriver og analyserer et undervisningseksperiment ved RUC, som udvider og udvikler projektpædagogikken i felterne mellem den enkel-te projektdeltager og de fælles grupperinger, som studerende indgår i på RUC. Der redegøres for projektets opbygning omkring en klyngestruktur, og der knyttes an til læringsteoretikerne Etienne Wenger og Donald Schön. Desuden inddrages aktionsforskning.

KW - projektpædagogik

KW - klynge

KW - aktionsforskning

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 7

SP - 23

EP - 35

JO - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

SN - 1901-5089

IS - 12

ER -