Abstract
I dette papir præsenterer jeg en model, ”Lagkagemodellen”, som beskriver nyhedsværdi som en kombination af de fem nyhedskriterier. De kan være til stede i forskelligt omfang og i varierende styrke i den enkelte artikel, og de kan hver for sig udtrykkes på tre niveauer i en typisk journalistiske arbejdsproces, nemlig gennem emnevalg, research og fortælleteknik.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 14 aug. 1999 |
Antal sider | 18 |
Status | Udgivet - 14 aug. 1999 |
Begivenhed | 14. Nordiske Konference for Medie- og Kommunikationsforskning - Kungälv , Sverige Varighed: 14 aug. 1999 → 17 aug. 1999 Konferencens nummer: 14 |
Konference
Konference | 14. Nordiske Konference for Medie- og Kommunikationsforskning |
---|---|
Nummer | 14 |
Land | Sverige |
By | Kungälv |
Periode | 14/08/1999 → 17/08/1999 |
Emneord
- Nyhedsværdi