Nye læringsmål kræver nye eksamensformer

Signe Skov

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Abstract

    Artiklen præsenterer og diskuterer et kvalitetsudviklingsprojekt på RUC som har haft til formål at udvikle eksamensformer så de bliver mere læringsunderstøttende og mere valide og relevante i forhold til de læringsmål uddannelserne opstiller. Artiklen præsenterer eksempler på eksamensformer som udprøver fx samarbejdskompetence og læringskompetence og eksamensformer som gennem problembasering, autencitet og bevidste placering i det samlede læringsforløb understøtter de studerendes læreprocesser.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
    Vol/bind8
    Udgave nummer14
    Sider (fra-til)76-85
    ISSN1901-5089
    DOI
    StatusUdgivet - 2013

    Emneord

    • Eksamensformer
    • Universitet

    Citer dette