Nye læringsmål kræver nye eksamensformer

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Resumé

    Artiklen præsenterer og diskuterer et kvalitetsudviklingsprojekt på RUC som har haft til formål at udvikle eksamensformer så de bliver mere læringsunderstøttende og mere valide og relevante i forhold til de læringsmål uddannelserne opstiller. Artiklen præsenterer eksempler på eksamensformer som udprøver fx samarbejdskompetence og læringskompetence og eksamensformer som gennem problembasering, autencitet og bevidste placering i det samlede læringsforløb understøtter de studerendes læreprocesser.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift
    Udgave nummer14
    Sider (fra-til)76-85
    ISSN1901-5089
    StatusUdgivet - 2013

    Emneord

    • Eksamensformer
    • Universitet

    Citer dette

    @article{e515b3592b1d4b9f8ff2f3145e2c582f,
    title = "Nye l{\ae}ringsm{\aa}l kr{\ae}ver nye eksamensformer",
    abstract = "Artiklen pr{\ae}senterer og diskuterer et kvalitetsudviklingsprojekt p{\aa} RUC som har haft til form{\aa}l at udvikle eksamensformer s{\aa} de bliver mere l{\ae}ringsunderst{\o}ttende og mere valide og relevante i forhold til de l{\ae}ringsm{\aa}l uddannelserne opstiller. Artiklen pr{\ae}senterer eksempler p{\aa} eksamensformer som udpr{\o}ver fx samarbejdskompetence og l{\ae}ringskompetence og eksamensformer som gennem problembasering, autencitet og bevidste placering i det samlede l{\ae}ringsforl{\o}b underst{\o}tter de studerendes l{\ae}reprocesser.",
    keywords = "Eksamensformer, Universitet",
    author = "Signe Skov",
    year = "2013",
    language = "Dansk",
    pages = "76--85",
    journal = "Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift",
    issn = "1901-5089",
    publisher = "Syddansk Universitetsforlag",
    number = "14",

    }

    Nye læringsmål kræver nye eksamensformer. / Skov, Signe.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Nr. 14, 2013, s. 76-85.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    TY - JOUR

    T1 - Nye læringsmål kræver nye eksamensformer

    AU - Skov, Signe

    PY - 2013

    Y1 - 2013

    N2 - Artiklen præsenterer og diskuterer et kvalitetsudviklingsprojekt på RUC som har haft til formål at udvikle eksamensformer så de bliver mere læringsunderstøttende og mere valide og relevante i forhold til de læringsmål uddannelserne opstiller. Artiklen præsenterer eksempler på eksamensformer som udprøver fx samarbejdskompetence og læringskompetence og eksamensformer som gennem problembasering, autencitet og bevidste placering i det samlede læringsforløb understøtter de studerendes læreprocesser.

    AB - Artiklen præsenterer og diskuterer et kvalitetsudviklingsprojekt på RUC som har haft til formål at udvikle eksamensformer så de bliver mere læringsunderstøttende og mere valide og relevante i forhold til de læringsmål uddannelserne opstiller. Artiklen præsenterer eksempler på eksamensformer som udprøver fx samarbejdskompetence og læringskompetence og eksamensformer som gennem problembasering, autencitet og bevidste placering i det samlede læringsforløb understøtter de studerendes læreprocesser.

    KW - Eksamensformer

    KW - Universitet

    M3 - Tidsskriftartikel

    SP - 76

    EP - 85

    JO - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

    JF - Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift

    SN - 1901-5089

    IS - 14

    ER -