Nogle refleksioner 2: Sproglærerens som professionel sprogpædagogisk innovator.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

Målet for undervisningen i dansk som andetsprog ses i et integrationspolitisk perspektiv med underviseren som frontlinjemedarbejder. Det diskuteres hvilke konsekvenser det har for tilrettelæggelse af undervisningen, og der præsenteres en model for strategisk pædagogisk udvikling med samspil mellem kursistems hverdagsliv og sprogundervisningen på den ene side, og integration og myndighedsudvikling på den anden. I modellen indgår tre pædagogisk-didaktiske tilgange: en kommunikativ, en sociokulturel og en biografisk.
OriginalsprogDansk
TidsskriftFokus
Vol/bind82
Sider (fra-til)19-23
Antal sider5
StatusUdgivet - jun. 2024

Emneord

  • Dansk som andetsprog
  • Frontlinjemedarbejder
  • Strategisk pædagogisk udvikling

Citer dette