Når idræt og børnehave bliver til idrætsbørnehave

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Resumé

    Om anvendelse af idræt og idrætslege i den pædagogiske praksis. Begrebet idrætslege bliver indkredset og problematiseret i forhold til pædagogens iscenesættelse og fastholdelse af idrætslegens regler. I perspektiveringen bliver didaktikken fremhævet som væsentlig for arbejdet med idrætslege.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftVera : tidsskrift for pædagoger
    Udgave nummer36
    Sider (fra-til)74-79
    Antal sider6
    ISSN1397-4157
    StatusUdgivet - aug. 2006

    Citer dette

    @article{07e34f394a2f4c6fa2167586af69b08e,
    title = "N{\aa}r idr{\ae}t og b{\o}rnehave bliver til idr{\ae}tsb{\o}rnehave",
    abstract = "Om anvendelse af idr{\ae}t og idr{\ae}tslege i den p{\ae}dagogiske praksis. Begrebet idr{\ae}tslege bliver indkredset og problematiseret i forhold til p{\ae}dagogens iscenes{\ae}ttelse og fastholdelse af idr{\ae}tslegens regler. I perspektiveringen bliver didaktikken fremh{\ae}vet som v{\ae}sentlig for arbejdet med idr{\ae}tslege.",
    author = "Brus, {Anne Birgitte}",
    year = "2006",
    month = "8",
    language = "Dansk",
    pages = "74--79",
    journal = "Vera : tidsskrift for p{\ae}dagoger",
    issn = "1397-4157",
    number = "36",

    }

    Når idræt og børnehave bliver til idrætsbørnehave. / Brus, Anne Birgitte.

    I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 36, 08.2006, s. 74-79.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    TY - JOUR

    T1 - Når idræt og børnehave bliver til idrætsbørnehave

    AU - Brus, Anne Birgitte

    PY - 2006/8

    Y1 - 2006/8

    N2 - Om anvendelse af idræt og idrætslege i den pædagogiske praksis. Begrebet idrætslege bliver indkredset og problematiseret i forhold til pædagogens iscenesættelse og fastholdelse af idrætslegens regler. I perspektiveringen bliver didaktikken fremhævet som væsentlig for arbejdet med idrætslege.

    AB - Om anvendelse af idræt og idrætslege i den pædagogiske praksis. Begrebet idrætslege bliver indkredset og problematiseret i forhold til pædagogens iscenesættelse og fastholdelse af idrætslegens regler. I perspektiveringen bliver didaktikken fremhævet som væsentlig for arbejdet med idrætslege.

    M3 - Tidsskriftartikel

    SP - 74

    EP - 79

    JO - Vera : tidsskrift for pædagoger

    JF - Vera : tidsskrift for pædagoger

    SN - 1397-4157

    IS - 36

    ER -