Multilinguisme refoulé et économie populaire hiérarchisante: un dialogue avec Ki-Zerbo à l’école et à l’université burkinabè

Bidragets oversatte titel: Fortrængt flersprogethed og det folkelige økonomiske hierarki : en dialog med Ki-Zerbo i skolen og på universitetet i Burkina Faso

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Baseret på spørgeskema- og interviewundersøgelse i Ouagadougou i april 2016 og på eksisterende international forskning om undervisningssektoren i Burkina Faso og Vestafrika, diskuteres betydningen af Ki-Zerbo's arbejde. Der lægges særlig vægt på at undervisningen stadig ikke tager højde for elevers og studerendes flersprogethed. Desuden påvises det at underviseres og befolkningens skam over afrikanske sprog og vidensformer er en hæmsko i læringsprocesserne.
Bidragets oversatte titelFortrængt flersprogethed og det folkelige økonomiske hierarki : en dialog med Ki-Zerbo i skolen og på universitetet i Burkina Faso
OriginalsprogFransk
TitelAutour de Joseph Ki-Zerbo
Antal sider16
ForlagFondation Ki-Zerbo
Publikationsdato2016
StatusUdgivet - 2016

Citer dette