Projekter pr. år
Abstract
Artiklen redegør for to forsøg med at anvende MOOC-formatet (Massive Open Online Course) i en dansk, regional sammenhæng. Forsøgene er tænkt som et bud på en mulig vej til at nedbringe studiefrafald gennem bedre information på ungdomsuddannelserne om, hvad et universitetsstudium indebærer. De to MOOC-produkter bidrager såvel som supplement til studievalgsvejledningen, som læringsobjekt og som et middel til at markedsføre videregående uddannelser. De to produkter henvender sig endvidere til ansatte i regionens virksomheder og organisationer med formidling af viden og et tilbud om aktivt og dialogisk at sætte sig ind i et genstandsfelt. Udviklingen af konceptet rammesættes indledningsvis af en skitsering af studievalgsproblematikken, af MOOC som fænomen, samt af en oversigt over tilsvarende anvendelser af MOOC-formatet. Herefter præsenteres de to uddannelsesdesigns samt brugernes afprøvning og evaluering af dem.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læring og Medier (LOM) |
Vol/bind | 8 |
Udgave nummer | 13 |
Sider (fra-til) | 1-23 |
Antal sider | 23 |
ISSN | 1903-248X |
DOI | |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- Blended learning
- læringsobjekter
- netbaseret læring
- MOOC
- didaktisk design
- studievejledning
- Brugerinddragelse
- LUG-ptojektet
- SEM
- Fablab
- studievalg
- markedsføring
Projekter
- 1 Afsluttet
-
LUG: Læring uden grænser - Nye koblinger mellem velfærdsuddannelser, virksomheder, borgere og myndigheder i Region Sjælland.
Lehn, S. (Projektleder), Heilesen, S. (Projektleder), Sommer, F. M. (Projektleder) & Sønderstrup-Andersen, H. H. K. (Projektleder)
01/09/2013 → 28/02/2015
Projekter: Projekt › Forskning
Fil