Mellem skolen og junglen: Ungdom, uddannelse og konflikt i Nepal

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    Artiklen redegør for, hvorledes den væbnede konflikt i Nepal har grebet ind i børn og unge tilværelse og ædnret deres samfundsmæssige position - med udgangspunkt i etnografiske studieri skolen. Analysen koncentrerer sig om maoisternes skolepolitiske alternativ og jeg diskuterer, hvordan det dannelsesideal der eksponeres i maoisternes skolesyn placerer sig i forhold til den socialisation der er forankret i familie, lokalsamfund og den offentlige skole.
    Bidragets oversatte titelSchool or Jungle: Youth, Education and Confict in Contemporary Nepal
    OriginalsprogDansk
    TitelUnge liv i Syd : Beretninger om børn og unge i udviklingslande
    RedaktørerKaren Valentin
    Antal sider20
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagDanmarks Pædagogiske Universitetsforlag
    Publikationsdato2007
    Sider167-186
    ISBN (Trykt)978-87-7684-132-4
    StatusUdgivet - 2007

    Citer dette

    Madsen, U. A. (2007). Mellem skolen og junglen: Ungdom, uddannelse og konflikt i Nepal. I K. Valentin (red.), Unge liv i Syd: Beretninger om børn og unge i udviklingslande (s. 167-186). Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag.