Medialisering af politik

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportEncyclopædiartikelForskningpeer review

Abstract

Med medialisering af politik forstås den historiske proces, hvorigennem den politiske institution bestående af parlamenter, partier, valghandlinger osv. i stigende grad bliver afhængige af medierne og deres logik, men samtidig også den proces, hvor medierne integreres i de politiske organisationer og aktørernes virke (Hjarvard 2008: 65; Esser & Strömbeck 2014: 6).
OriginalsprogDansk
TitelMedie-og Kommunikationsleksikon
RedaktørerGunhild Agger, Nete Nørgaard Kristensen, Per Jauert, Kim Schrøder
Antal sider2
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2019
ISBN (Elektronisk)978-87-593-1865-2
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • nyhedsmedier
  • medialisering af politik
  • Danmark
  • politisk kommunikation

Citer dette

Ørsten, M. (2019). Medialisering af politik. I G. Agger, N. N. Kristensen, P. Jauert, & K. Schrøder (red.), Medie-og Kommunikationsleksikon Samfundslitteratur. https://medieogkommunikationsleksikon.dk/medialisering-af-politik/