Med i fortællingen

Repræsentation af mennesker med funktionsnedsættelser i skolebogsmateriale

Camilla Jydebjerg, Trille Loft

Publikation: AndetAndet bidragForskning

Resumé

Vi oplever og tilegner os verden gennem fortællinger. Vi spejler os selv i fortællingen, og vi bruger fortællingerne til at definere, det vi opfatter som anderledes. Og dem der ikke er med i fortællingerne, findes ikke. Spørgsmålet er, hvilken rolle spiller mennesker med et handicap i de fortællinger, som fortælles i skolebøgerne?
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2007
UdgiverCenter for Ligebehandling af Handicappede
StatusUdgivet - 2007
Udgivet eksterntJa

Citer dette

@misc{806819eafce2452abc5759262f318c97,
title = "Med i fort{\ae}llingen: Repr{\ae}sentation af mennesker med funktionsneds{\ae}ttelser i skolebogsmateriale",
abstract = "Vi oplever og tilegner os verden gennem fort{\ae}llinger. Vi spejler os selv i fort{\ae}llingen, og vi bruger fort{\ae}llingerne til at definere, det vi opfatter som anderledes. Og dem der ikke er med i fort{\ae}llingerne, findes ikke. Sp{\o}rgsm{\aa}let er, hvilken rolle spiller mennesker med et handicap i de fort{\ae}llinger, som fort{\ae}lles i skoleb{\o}gerne?",
author = "Camilla Jydebjerg and Trille Loft",
year = "2007",
language = "Dansk",
publisher = "Center for Ligebehandling af Handicappede",
type = "Other",

}

Med i fortællingen : Repræsentation af mennesker med funktionsnedsættelser i skolebogsmateriale. / Jydebjerg, Camilla; Loft, Trille.

Center for Ligebehandling af Handicappede. 2007, .

Publikation: AndetAndet bidragForskning

TY - GEN

T1 - Med i fortællingen

T2 - Repræsentation af mennesker med funktionsnedsættelser i skolebogsmateriale

AU - Jydebjerg, Camilla

AU - Loft, Trille

PY - 2007

Y1 - 2007

N2 - Vi oplever og tilegner os verden gennem fortællinger. Vi spejler os selv i fortællingen, og vi bruger fortællingerne til at definere, det vi opfatter som anderledes. Og dem der ikke er med i fortællingerne, findes ikke. Spørgsmålet er, hvilken rolle spiller mennesker med et handicap i de fortællinger, som fortælles i skolebøgerne?

AB - Vi oplever og tilegner os verden gennem fortællinger. Vi spejler os selv i fortællingen, og vi bruger fortællingerne til at definere, det vi opfatter som anderledes. Og dem der ikke er med i fortællingerne, findes ikke. Spørgsmålet er, hvilken rolle spiller mennesker med et handicap i de fortællinger, som fortælles i skolebøgerne?

M3 - Andet bidrag

PB - Center for Ligebehandling af Handicappede

ER -