Mangfoldighedspædagogik

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Resumé

    På baggrund af læreres oplevelse af etniske minoritetselever som elever med ressourcer eller mangler påpeges det at mangel- eller ressourcediskursen afhænger af om man tager udgangspunkt i hvordan man forventer elerverne skal være eller som de faktisk er. Med udgangspunkt forskellige læringstilgange udvikles en mangfoldighedspædagogik der ikke på forhånd tager udgangspunkt i kulturelle forskelligheder, men i mangfoldigheden blandt alle elever. Der skitseres eksempler på en mangfoldighedspædagogisk praksis.
    Udgivelsesdato: November
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftVoksenpædagogisk Tidsskrift
    Vol/bind16
    Udgave nummer2
    Antal sider6
    ISSN0906-9453
    StatusUdgivet - 2007

    Emneord

    • mangfoldighedspædagogik

    Citer dette

    @article{d8aa4600b96711dc9601000ea68e967b,
    title = "Mangfoldighedsp{\ae}dagogik",
    abstract = "P{\aa} baggrund af l{\ae}reres oplevelse af etniske minoritetselever som elever med ressourcer eller mangler p{\aa}peges det at mangel- eller ressourcediskursen afh{\ae}nger af om man tager udgangspunkt i hvordan man forventer elerverne skal v{\ae}re eller som de faktisk er. Med udgangspunkt forskellige l{\ae}ringstilgange udvikles en mangfoldighedsp{\ae}dagogik der ikke p{\aa} forh{\aa}nd tager udgangspunkt i kulturelle forskelligheder, men i mangfoldigheden blandt alle elever. Der skitseres eksempler p{\aa} en mangfoldighedsp{\ae}dagogisk praksis. Udgivelsesdato: November",
    keywords = "mangfoldighedsp{\ae}dagogik, pedagogy of diversity",
    author = "Pedersen, {Michael Svendsen}",
    year = "2007",
    language = "Dansk",
    volume = "16",
    journal = "Voksenp{\ae}dagogisk Tidsskrift",
    issn = "0906-9453",
    publisher = "Kontaktudvalget for de Voksenp{\ae}dagogiske Centre i Danmark",
    number = "2",

    }

    Mangfoldighedspædagogik. / Pedersen, Michael Svendsen.

    I: Voksenpædagogisk Tidsskrift, Bind 16, Nr. 2, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    TY - JOUR

    T1 - Mangfoldighedspædagogik

    AU - Pedersen, Michael Svendsen

    PY - 2007

    Y1 - 2007

    N2 - På baggrund af læreres oplevelse af etniske minoritetselever som elever med ressourcer eller mangler påpeges det at mangel- eller ressourcediskursen afhænger af om man tager udgangspunkt i hvordan man forventer elerverne skal være eller som de faktisk er. Med udgangspunkt forskellige læringstilgange udvikles en mangfoldighedspædagogik der ikke på forhånd tager udgangspunkt i kulturelle forskelligheder, men i mangfoldigheden blandt alle elever. Der skitseres eksempler på en mangfoldighedspædagogisk praksis. Udgivelsesdato: November

    AB - På baggrund af læreres oplevelse af etniske minoritetselever som elever med ressourcer eller mangler påpeges det at mangel- eller ressourcediskursen afhænger af om man tager udgangspunkt i hvordan man forventer elerverne skal være eller som de faktisk er. Med udgangspunkt forskellige læringstilgange udvikles en mangfoldighedspædagogik der ikke på forhånd tager udgangspunkt i kulturelle forskelligheder, men i mangfoldigheden blandt alle elever. Der skitseres eksempler på en mangfoldighedspædagogisk praksis. Udgivelsesdato: November

    KW - mangfoldighedspædagogik

    KW - pedagogy of diversity

    M3 - Tidsskriftartikel

    VL - 16

    JO - Voksenpædagogisk Tidsskrift

    JF - Voksenpædagogisk Tidsskrift

    SN - 0906-9453

    IS - 2

    ER -