Management of the Stakeholder Driven Company

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Resumé

    Ideen er at vise at en virksomhed, som samtidigt skal tilgode ledelsen og forbrugerne, må have en monopollignende stilling på markedet og benytte en bizar prisdiskriminering, hvilket vises men en Nash forhandlingsligevægt. Desuden inddrages en ekstensiv diskussion af stakeholder-begrebet.
    OriginalsprogEngelsk
    TidsskriftManagement of Organizations: Systematic Research
    Vol/bind2009
    Udgave nummer52
    Sider (fra-til)127 - 151
    Antal sider25
    ISSN1392-1142
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

      Citer dette

      @article{61b3f9f1c3bd43198a2293689a409809,
      title = "Management of the Stakeholder Driven Company",
      abstract = "Ideen er at vise at en virksomhed, som samtidigt skal tilgode ledelsen og forbrugerne, m{\aa} have en monopollignende stilling p{\aa} markedet og benytte en bizar prisdiskriminering, hvilket vises men en Nash forhandlingsligev{\ae}gt. Desuden inddrages en ekstensiv diskussion af stakeholder-begrebet.",
      author = "Poul Wolffsen",
      year = "2009",
      language = "English",
      volume = "2009",
      pages = "127 -- 151",
      journal = "Management of Organizations: Systematic Research",
      issn = "1392-1142",
      publisher = "Vytauto Didziojo universitetas",
      number = "52",

      }

      Management of the Stakeholder Driven Company. / Wolffsen, Poul.

      I: Management of Organizations: Systematic Research, Bind 2009, Nr. 52, 2009, s. 127 - 151.

      Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

      TY - JOUR

      T1 - Management of the Stakeholder Driven Company

      AU - Wolffsen, Poul

      PY - 2009

      Y1 - 2009

      N2 - Ideen er at vise at en virksomhed, som samtidigt skal tilgode ledelsen og forbrugerne, må have en monopollignende stilling på markedet og benytte en bizar prisdiskriminering, hvilket vises men en Nash forhandlingsligevægt. Desuden inddrages en ekstensiv diskussion af stakeholder-begrebet.

      AB - Ideen er at vise at en virksomhed, som samtidigt skal tilgode ledelsen og forbrugerne, må have en monopollignende stilling på markedet og benytte en bizar prisdiskriminering, hvilket vises men en Nash forhandlingsligevægt. Desuden inddrages en ekstensiv diskussion af stakeholder-begrebet.

      M3 - Journal article

      VL - 2009

      SP - 127

      EP - 151

      JO - Management of Organizations: Systematic Research

      JF - Management of Organizations: Systematic Research

      SN - 1392-1142

      IS - 52

      ER -