Ledertaler skaber lederskab

Jonas Gabrielsen, Mette Møller

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Abstract

    De fleste ledere opdager hurtigt potentialet i mundtlig kommunikation. Men hvad er det egentlig for en form for mundtlig kommunikation, der fylder på direktionsgangene? Mange ledere vil nok intuitivt svare samtalen – men måske de i lige så høj grad burde tænke ledertalen? Det kræver imidlertid, at vi forstår ledertalen bredere end den klassiske tale, hvor lederen én gang om året taler til den samlede organisation. Artiklen peger på, at ledertalen er en effektiv ledelsesressource – når blot vi ser ledertalens tilstedeværelse i det daglige ledelsesarbejde og afdækker, hvad den kan gøre for både lederen og organisationen.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLedelseidag.dk
    Vol/bind10
    StatusUdgivet - 2 dec. 2014

    Emneord

    • Ledertaler
    • organisationskommunikation
    • retorik
    • ledelsesretorik

    Citer dette