LearnBase - et læringsrum for individualiseret sprogundervisning: En kvalitativ undersøgelse af LearnBase som sprogdidaktisk læringsrum

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

LearnBase er et forsøg på at udvikle en mere individ tilpasset fremmedsprogsundervisning hvor der skabes et læringsrum bestående af et samspil mellem sprogcoaching, holdundervisning og et netbaseret læringsplatform. I rapporten præsentres resultaterne af en kvalitativ undersøgelse af hvilke sproglæringsrum der bliver skabt i forbindelse med to konkrete undervisningsforløb: tysk som fremmedsprog og tysk som andetsprog, og der bliver givet forslag til hvordan konceptet kan videreudvikles. Der tages udgangspunkt i en kritisk diskussion af sprogcoaching og individualisering, og det vises hvorledes der fremkommer tre niveauer i sproglæringen: et kommunikativt, et sociokulturelt og et biografisk som alle kan videreudvikles.
OriginalsprogDansk
ForlagStudieskolen
Rekvirerende organisationStudieskolen
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • Sprogcoaching

Citer dette

@book{ed8bf27d609b41edb86df1fbcb3a1f9b,
title = "LearnBase - et l{\ae}ringsrum for individualiseret sprogundervisning: En kvalitativ unders{\o}gelse af LearnBase som sprogdidaktisk l{\ae}ringsrum",
abstract = "LearnBase er et fors{\o}g p{\aa} at udvikle en mere individ tilpasset fremmedsprogsundervisning hvor der skabes et l{\ae}ringsrum best{\aa}ende af et samspil mellem sprogcoaching, holdundervisning og et netbaseret l{\ae}ringsplatform. I rapporten pr{\ae}sentres resultaterne af en kvalitativ unders{\o}gelse af hvilke sprogl{\ae}ringsrum der bliver skabt i forbindelse med to konkrete undervisningsforl{\o}b: tysk som fremmedsprog og tysk som andetsprog, og der bliver givet forslag til hvordan konceptet kan videreudvikles. Der tages udgangspunkt i en kritisk diskussion af sprogcoaching og individualisering, og det vises hvorledes der fremkommer tre niveauer i sprogl{\ae}ringen: et kommunikativt, et sociokulturelt og et biografisk som alle kan videreudvikles.",
keywords = "Sprogcoaching",
author = "Pedersen, {Michael Svendsen}",
year = "2017",
language = "Dansk",
publisher = "Studieskolen",

}

TY - RPRT

T1 - LearnBase - et læringsrum for individualiseret sprogundervisning

T2 - En kvalitativ undersøgelse af LearnBase som sprogdidaktisk læringsrum

AU - Pedersen, Michael Svendsen

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - LearnBase er et forsøg på at udvikle en mere individ tilpasset fremmedsprogsundervisning hvor der skabes et læringsrum bestående af et samspil mellem sprogcoaching, holdundervisning og et netbaseret læringsplatform. I rapporten præsentres resultaterne af en kvalitativ undersøgelse af hvilke sproglæringsrum der bliver skabt i forbindelse med to konkrete undervisningsforløb: tysk som fremmedsprog og tysk som andetsprog, og der bliver givet forslag til hvordan konceptet kan videreudvikles. Der tages udgangspunkt i en kritisk diskussion af sprogcoaching og individualisering, og det vises hvorledes der fremkommer tre niveauer i sproglæringen: et kommunikativt, et sociokulturelt og et biografisk som alle kan videreudvikles.

AB - LearnBase er et forsøg på at udvikle en mere individ tilpasset fremmedsprogsundervisning hvor der skabes et læringsrum bestående af et samspil mellem sprogcoaching, holdundervisning og et netbaseret læringsplatform. I rapporten præsentres resultaterne af en kvalitativ undersøgelse af hvilke sproglæringsrum der bliver skabt i forbindelse med to konkrete undervisningsforløb: tysk som fremmedsprog og tysk som andetsprog, og der bliver givet forslag til hvordan konceptet kan videreudvikles. Der tages udgangspunkt i en kritisk diskussion af sprogcoaching og individualisering, og det vises hvorledes der fremkommer tre niveauer i sproglæringen: et kommunikativt, et sociokulturelt og et biografisk som alle kan videreudvikles.

KW - Sprogcoaching

M3 - Rapport

BT - LearnBase - et læringsrum for individualiseret sprogundervisning

PB - Studieskolen

ER -