Læringsorienterede kursusdesign: En håndbog for undervisere, studieledere og uddannelsesledere der skal opstille læringsmål og vælge undervisnings- og eksamensformer

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

    Resumé

    Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.

    Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelses stedFrederiksberg
    ForlagSamfundslitteratur
    Antal sider102
    ISBN (Trykt)9788759322062
    ISBN (Elektronisk)9788759323793
    StatusUdgivet - 2015

    Emneord

    • Kursusdesign
    • Alignment

    Citer dette

    @book{2175ed98f58747979ecbe732f78a4677,
    title = "L{\ae}ringsorienterede kursusdesign: En h{\aa}ndbog for undervisere, studieledere og uddannelsesledere der skal opstille l{\ae}ringsm{\aa}l og v{\ae}lge undervisnings- og eksamensformer",
    abstract = "L{\ae}ringsorienterede kursusdesign er en h{\aa}ndbog i kursusplanl{\ae}gning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.H{\aa}ndbogen giver tips og gode r{\aa}d til formulering af l{\ae}ringsm{\aa}l og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, p{\aa} en m{\aa}de s{\aa} der skabes konstruktiv sammenh{\ae}ng mellem Kvalifikationsrammens slutm{\aa}l, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers l{\ae}ringsm{\aa}l, undervisningsformer og eksamensformer.",
    keywords = "Kursusdesign , Alignment",
    author = "Signe Skov",
    year = "2015",
    language = "Dansk",
    isbn = "9788759322062",
    publisher = "Samfundslitteratur",

    }

    Læringsorienterede kursusdesign : En håndbog for undervisere, studieledere og uddannelsesledere der skal opstille læringsmål og vælge undervisnings- og eksamensformer. / Skov, Signe.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2015. 102 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

    TY - BOOK

    T1 - Læringsorienterede kursusdesign

    T2 - En håndbog for undervisere, studieledere og uddannelsesledere der skal opstille læringsmål og vælge undervisnings- og eksamensformer

    AU - Skov, Signe

    PY - 2015

    Y1 - 2015

    N2 - Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer.

    AB - Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne.Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer.

    KW - Kursusdesign

    KW - Alignment

    UR - http://samfundslitteratur.dk/bog/læringsorienterede-kursusdesign

    M3 - Bog

    SN - 9788759322062

    BT - Læringsorienterede kursusdesign

    PB - Samfundslitteratur

    CY - Frederiksberg

    ER -