Abstract
Skolen og arbejdspladsen kan betragtes som to forskellige læringsmiljøer. Men hvad kendetegner et læringsmiljø og hvordan skal man forstå det? Det forsøger artiklen her at udrede. Den udfordrer de almindelige forståelser af henholdsvis skolen og arbejdspladsen ved at undersøge de to læringsmiljøer under samme optik. Desuden peger den på forskelle og ligheder mellem de to miljøer, med hensyn til hvilke former for læring der fremmes i hver af dem - og hvilken form for viden, der værdsættes. Det vil danne udgangspunkt for nogle bud på, hvordan samspillet mellem de to læringsmiljøer kan forstås i et læringsperspektiv.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læring i et spændingsfelt : mellem uddannelse og arbejde |
Redaktører | Christian Helms Jørgensen, Pernille Bottrup |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Roskilde Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2004 |
Sider | 53-74 |
ISBN (Trykt) | 87-7867-274-0 |
Status | Udgivet - 2004 |
Emneord
- skole og arbejdsplads som læringsmiljøer
- samspil
- kompetenceudvikling