Abstract
Publikationen giver et overblik over den læring, der finder sted på de kommunale arbejdspladser.
Diskussionerne om læring bygger alle på fakta fra en undersøgelse, som Handelshøjskolen har udarbejdet for KL og KTO - Kommunale Tjenestemænd og Overenskomstansatte - i foråret 2002.
'Læring på jobbet - Et overblik' giver indblik i, og overblik over, hvornår medarbejdere og ledere mener, at de lærer, hvad der fremmer deres læring og hvilke faktorer, der hæmmer deres muligheder for læring.
Nogle af de vigtigste kendetegn ved læring på jobbet er, at det sker gennem dannelse af erfaringer og er betinget af arbejdsstedet.
Undersøgelsen viser, at et varieret arbejde, kollegialt samspil og snak med egen leder øger mulighederne for læring.
Diskussionerne om læring bygger alle på fakta fra en undersøgelse, som Handelshøjskolen har udarbejdet for KL og KTO - Kommunale Tjenestemænd og Overenskomstansatte - i foråret 2002.
'Læring på jobbet - Et overblik' giver indblik i, og overblik over, hvornår medarbejdere og ledere mener, at de lærer, hvad der fremmer deres læring og hvilke faktorer, der hæmmer deres muligheder for læring.
Nogle af de vigtigste kendetegn ved læring på jobbet er, at det sker gennem dannelse af erfaringer og er betinget af arbejdsstedet.
Undersøgelsen viser, at et varieret arbejde, kollegialt samspil og snak med egen leder øger mulighederne for læring.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Kommuneinformation |
Antal sider | 63 |
ISBN (Trykt) | 87-7848-743-9 |
ISBN (Elektronisk) | 87-7848-744-7 |
Status | Udgivet - 2002 |
Udgivet eksternt | Ja |