Læring, køn og IKT: Hvordan øger vi de unges interesse for design

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

Datalogiske Skrifter, Roskilde Universitetscenter, Proceedings of the Third Danish Human-Computer Interaction Research Symposium:41-44. 2003 Kort beskrivelse: Forskningsprojektet søger at påvirke design og kvaliteten af de produkter som de unge er i berøring med, både i formelt og uformelt regi, ved aktivt at få voksne (kunstlærere og designere) til at deltage i en såkaldt "participatory" designproces sammen med de unge. Abstract: I forskningsprojektet er der fokus på, at pigerne generelt er mindre interesserede i it end drenge er. Projektet fokuserer på kønsfaktorer og på overførslen af de unges forskellige motivationer for æstetisk læring i et uformelt miljø, i aktiviteter som f.eks. animationsfilm. I projektet undersøger vi det læringsforhold, som finder sted mellem ung, voksen og læringsværktøj.
OriginalsprogDansk
BogserieRoskilde Universitetscenter. Datalogisk Afdeling. Datalogiske Skrifter
ISSN0109-9779
StatusUdgivet - 2007
Udgivet eksterntJa

Citer dette