Læring i praktik

om læringsmuligheder i praktik på uddannelserne til sygeplejerske og pædagog

Jesper Frederiksen, Karen Sangild Stølen, Lone Zacho, Anne Lise Arent, Pia Ramhøj

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    Resumé

    Læring i praktikken er central for tilegnelse af professionskompetencer. Nøglen til
    læring ligger ofte implicit og er bestemt af arbejdspladsen. Projektet undersøger læring i praktik hos sygeplejestuderende og pædagogstuderende, gennem observationsundersøgelser og fokusgruppeinterviews. Der peges på, at
    studerendes evner til at navigere i arbejdspladsens særlige kontekst og personlige
    stil er central for læringen. Praktikvejlederen har også afgørende betydning for adgangen til praksisfællesskabet og læring
    OriginalsprogDansk
    ForlagProfessionshøjskolen UCC
    Antal sider96
    StatusUdgivet - jan. 2013

    Citer dette

    Frederiksen, J., Stølen, K. S., Zacho, L., Arent, A. L., & Ramhøj, P. (2013). Læring i praktik: om læringsmuligheder i praktik på uddannelserne til sygeplejerske og pædagog. Professionshøjskolen UCC.
    Frederiksen, Jesper ; Stølen, Karen Sangild ; Zacho, Lone ; Arent, Anne Lise ; Ramhøj, Pia. / Læring i praktik : om læringsmuligheder i praktik på uddannelserne til sygeplejerske og pædagog. Professionshøjskolen UCC, 2013. 96 s.
    @book{3326acf57aaa4beb8a804fb4c0d83c11,
    title = "L{\ae}ring i praktik: om l{\ae}ringsmuligheder i praktik p{\aa} uddannelserne til sygeplejerske og p{\ae}dagog",
    abstract = "L{\ae}ring i praktikken er central for tilegnelse af professionskompetencer. N{\o}glen till{\ae}ring ligger ofte implicit og er bestemt af arbejdspladsen. Projektet unders{\o}ger l{\ae}ring i praktik hos sygeplejestuderende og p{\ae}dagogstuderende, gennem observationsunders{\o}gelser og fokusgruppeinterviews. Der peges p{\aa}, atstuderendes evner til at navigere i arbejdspladsens s{\ae}rlige kontekst og personligestil er central for l{\ae}ringen. Praktikvejlederen har ogs{\aa} afg{\o}rende betydning for adgangen til praksisf{\ae}llesskabet og l{\ae}ring",
    author = "Jesper Frederiksen and St{\o}len, {Karen Sangild} and Lone Zacho and Arent, {Anne Lise} and Pia Ramh{\o}j",
    year = "2013",
    month = "1",
    language = "Dansk",
    publisher = "Professionsh{\o}jskolen UCC",

    }

    Frederiksen, J, Stølen, KS, Zacho, L, Arent, AL & Ramhøj, P 2013, Læring i praktik: om læringsmuligheder i praktik på uddannelserne til sygeplejerske og pædagog. Professionshøjskolen UCC.

    Læring i praktik : om læringsmuligheder i praktik på uddannelserne til sygeplejerske og pædagog. / Frederiksen, Jesper; Stølen, Karen Sangild; Zacho, Lone; Arent, Anne Lise; Ramhøj, Pia.

    Professionshøjskolen UCC, 2013. 96 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    TY - RPRT

    T1 - Læring i praktik

    T2 - om læringsmuligheder i praktik på uddannelserne til sygeplejerske og pædagog

    AU - Frederiksen, Jesper

    AU - Stølen, Karen Sangild

    AU - Zacho, Lone

    AU - Arent, Anne Lise

    AU - Ramhøj, Pia

    PY - 2013/1

    Y1 - 2013/1

    N2 - Læring i praktikken er central for tilegnelse af professionskompetencer. Nøglen tillæring ligger ofte implicit og er bestemt af arbejdspladsen. Projektet undersøger læring i praktik hos sygeplejestuderende og pædagogstuderende, gennem observationsundersøgelser og fokusgruppeinterviews. Der peges på, atstuderendes evner til at navigere i arbejdspladsens særlige kontekst og personligestil er central for læringen. Praktikvejlederen har også afgørende betydning for adgangen til praksisfællesskabet og læring

    AB - Læring i praktikken er central for tilegnelse af professionskompetencer. Nøglen tillæring ligger ofte implicit og er bestemt af arbejdspladsen. Projektet undersøger læring i praktik hos sygeplejestuderende og pædagogstuderende, gennem observationsundersøgelser og fokusgruppeinterviews. Der peges på, atstuderendes evner til at navigere i arbejdspladsens særlige kontekst og personligestil er central for læringen. Praktikvejlederen har også afgørende betydning for adgangen til praksisfællesskabet og læring

    M3 - Rapport

    BT - Læring i praktik

    PB - Professionshøjskolen UCC

    ER -

    Frederiksen J, Stølen KS, Zacho L, Arent AL, Ramhøj P. Læring i praktik: om læringsmuligheder i praktik på uddannelserne til sygeplejerske og pædagog. Professionshøjskolen UCC, 2013. 96 s.