Læring i organisationer på det specialiserede socialområde

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

I forvaltningsforskningen har der været et stigende fokus på hvordan forskellige styringslogikker blandes. Der har dog ikke været det store fokus på, hvilke muligheder for læring og forandring en given kombination egentligt indeholder. Formålet med denne artikel er at undersøge hvilken kombination af styringslogikker der er bedst til at stimulere læring indenfor et specifikt forvaltningsområde, det specialiserede socialområde (DSS) i Danmark. Ud af tre undersøgte kombinationer af styringslogikker konkluderer artiklen, at en kombination af lige dele klassisk bureaukrati og frontliniebureaukrati ser ud til at være bedst til at stimulere læring.
OriginalsprogFlere sprog
TidsskriftNordiske Organisasjonsstudier
Vol/bind18
Udgave nummer1
Sider (fra-til)10-30
ISSN1501-8237
StatusUdgivet - 2016

Citer dette

@article{795002a5f01c4084a59b798721627270,
title = "L{\ae}ring i organisationer p{\aa} det specialiserede socialomr{\aa}de",
abstract = "I forvaltningsforskningen har der v{\ae}ret et stigende fokus p{\aa} hvordan forskellige styringslogikker blandes. Der har dog ikke v{\ae}ret det store fokus p{\aa}, hvilke muligheder for l{\ae}ring og forandring en given kombination egentligt indeholder. Form{\aa}let med denne artikel er at unders{\o}ge hvilken kombination af styringslogikker der er bedst til at stimulere l{\ae}ring indenfor et specifikt forvaltningsomr{\aa}de, det specialiserede socialomr{\aa}de (DSS) i Danmark. Ud af tre unders{\o}gte kombinationer af styringslogikker konkluderer artiklen, at en kombination af lige dele klassisk bureaukrati og frontliniebureaukrati ser ud til at v{\ae}re bedst til at stimulere l{\ae}ring.",
author = "Peter Aagaard",
year = "2016",
language = "Flere sprog",
volume = "18",
pages = "10--30",
journal = "Nordiske Organisasjonsstudier",
issn = "1501-8237",
publisher = "Fagbokforlaget",
number = "1",

}

Læring i organisationer på det specialiserede socialområde. / Aagaard, Peter.

I: Nordiske Organisasjonsstudier, Bind 18, Nr. 1, 2016, s. 10-30.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Læring i organisationer på det specialiserede socialområde

AU - Aagaard, Peter

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - I forvaltningsforskningen har der været et stigende fokus på hvordan forskellige styringslogikker blandes. Der har dog ikke været det store fokus på, hvilke muligheder for læring og forandring en given kombination egentligt indeholder. Formålet med denne artikel er at undersøge hvilken kombination af styringslogikker der er bedst til at stimulere læring indenfor et specifikt forvaltningsområde, det specialiserede socialområde (DSS) i Danmark. Ud af tre undersøgte kombinationer af styringslogikker konkluderer artiklen, at en kombination af lige dele klassisk bureaukrati og frontliniebureaukrati ser ud til at være bedst til at stimulere læring.

AB - I forvaltningsforskningen har der været et stigende fokus på hvordan forskellige styringslogikker blandes. Der har dog ikke været det store fokus på, hvilke muligheder for læring og forandring en given kombination egentligt indeholder. Formålet med denne artikel er at undersøge hvilken kombination af styringslogikker der er bedst til at stimulere læring indenfor et specifikt forvaltningsområde, det specialiserede socialområde (DSS) i Danmark. Ud af tre undersøgte kombinationer af styringslogikker konkluderer artiklen, at en kombination af lige dele klassisk bureaukrati og frontliniebureaukrati ser ud til at være bedst til at stimulere læring.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 18

SP - 10

EP - 30

JO - Nordiske Organisasjonsstudier

JF - Nordiske Organisasjonsstudier

SN - 1501-8237

IS - 1

ER -