TY - BOOK
T1 - Læring i et spændingsfelt
T2 - mellem uddannelse og arbejde
A2 - Jørgensen, Christian Helms
A2 - Bottrup, Pernille
PY - 2004
Y1 - 2004
N2 - Der er behov for et bedre samspil mellem de erhvervsrettede uddannelser og arbejdspladserne.
Deltagere på uddannelsesforløb og kurser har alt for ofte problemer med at se en sammenhæng med det daglige arbejde. Denne bog bidrager til en bedre forståelse af samspilsproblemets karakter og årsager, samtidig med at den udvikler forslag til dets løsning.
Hvorfor opleves uddannelse og arbejde som forskellige verdener? På hvilke områder er der en pointe i at fastholde forskelligheden? Og hvordan kan man i praksis bygge bro mellem uddannelse og arbejde?
Bogens forfattere, som tæller både forskere og praktikere, har sammen anlagt en række nye perspektiver på problemet. Der er både artikler, som skaber overblik over problemfeltet, og artikler, som går ned i specifikke temaer som: mentoring, læringsmiljøer, netværk mellem skole og virksomheder, livshistorie og realkompetencer.
Bogen henvender sig til såvel undervisere og professionelle som praktikere inden for feltet.
AB - Der er behov for et bedre samspil mellem de erhvervsrettede uddannelser og arbejdspladserne.
Deltagere på uddannelsesforløb og kurser har alt for ofte problemer med at se en sammenhæng med det daglige arbejde. Denne bog bidrager til en bedre forståelse af samspilsproblemets karakter og årsager, samtidig med at den udvikler forslag til dets løsning.
Hvorfor opleves uddannelse og arbejde som forskellige verdener? På hvilke områder er der en pointe i at fastholde forskelligheden? Og hvordan kan man i praksis bygge bro mellem uddannelse og arbejde?
Bogens forfattere, som tæller både forskere og praktikere, har sammen anlagt en række nye perspektiver på problemet. Der er både artikler, som skaber overblik over problemfeltet, og artikler, som går ned i specifikke temaer som: mentoring, læringsmiljøer, netværk mellem skole og virksomheder, livshistorie og realkompetencer.
Bogen henvender sig til såvel undervisere og professionelle som praktikere inden for feltet.
KW - samspil uddannelse og arbejde
KW - kompetenceudvikling
KW - læringsmiljø
KW - mentoring
KW - læring
KW - realkompetence
KW - netværk
M3 - Antologi
SN - 87-7867-274-0
BT - Læring i et spændingsfelt
PB - Roskilde Universitetsforlag
CY - Frederiksberg
ER -