Læring eller ikke-læring?

Karsten Mellon (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Abstract

Den overordnede ambition med denne bog er at give lærer- og pædagogstuderende såvel som professionelle i det pædagogiske fag forskellige perspektiver på fænomenet læring og 'ikke-læring'.

Bogens fokus, og som titlen skal indikere, er rettet mod spørgsmålene om, hvorfor og hvordan det til tider forekommer, at børns læring i visse situationer af den professionelle opfattes hindret eller som fordrejet, begrænset, hæmmet, udeblevet, upræcis eller utilstrækkelig på anden måde, hvilket er mindst lige så relevant at afdække som at søge at forstå, hvad der rent faktisk medfører læring. Dette må derfor ses som to sider af samme sag.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedFrederikshavn
ForlagDafolo
Antal sider168
ISBN (Trykt)978-87-7160-163-3
StatusUdgivet - 2017
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Citer dette

Mellon, K. (red.) (2017). Læring eller ikke-læring? Dafolo. Undervisning og læring