Læring eller ikke-læring?

Karsten Mellon (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Resumé

Den overordnede ambition med denne bog er at give lærer- og pædagogstuderende såvel som professionelle i det pædagogiske fag forskellige perspektiver på fænomenet læring og 'ikke-læring'.

Bogens fokus, og som titlen skal indikere, er rettet mod spørgsmålene om, hvorfor og hvordan det til tider forekommer, at børns læring i visse situationer af den professionelle opfattes hindret eller som fordrejet, begrænset, hæmmet, udeblevet, upræcis eller utilstrækkelig på anden måde, hvilket er mindst lige så relevant at afdække som at søge at forstå, hvad der rent faktisk medfører læring. Dette må derfor ses som to sider af samme sag.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedFrederikshavn
ForlagDafolo
Antal sider168
ISBN (Trykt)978-87-7160-163-3
StatusUdgivet - 2017
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Citer dette

Mellon, K. (red.) (2017). Læring eller ikke-læring? Frederikshavn: Dafolo. Undervisning og læring
Mellon, Karsten (Redaktør). / Læring eller ikke-læring?. Frederikshavn : Dafolo, 2017. 168 s. (Undervisning og læring).
@book{d83691a950f9433ba514752e9aca1caa,
title = "L{\ae}ring eller ikke-l{\ae}ring?",
abstract = "Den overordnede ambition med denne bog er at give l{\ae}rer- og p{\ae}dagogstuderende s{\aa}vel som professionelle i det p{\ae}dagogiske fag forskellige perspektiver p{\aa} f{\ae}nomenet l{\ae}ring og 'ikke-l{\ae}ring'.Bogens fokus, og som titlen skal indikere, er rettet mod sp{\o}rgsm{\aa}lene om, hvorfor og hvordan det til tider forekommer, at b{\o}rns l{\ae}ring i visse situationer af den professionelle opfattes hindret eller som fordrejet, begr{\ae}nset, h{\ae}mmet, udeblevet, upr{\ae}cis eller utilstr{\ae}kkelig p{\aa} anden m{\aa}de, hvilket er mindst lige s{\aa} relevant at afd{\ae}kke som at s{\o}ge at forst{\aa}, hvad der rent faktisk medf{\o}rer l{\ae}ring. Dette m{\aa} derfor ses som to sider af samme sag.",
editor = "Karsten Mellon",
year = "2017",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-163-3",
publisher = "Dafolo",

}

Mellon, K (red.) 2017, Læring eller ikke-læring? Undervisning og læring, Dafolo, Frederikshavn.

Læring eller ikke-læring? / Mellon, Karsten (Redaktør).

Frederikshavn : Dafolo, 2017. 168 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Læring eller ikke-læring?

A2 - Mellon, Karsten

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Den overordnede ambition med denne bog er at give lærer- og pædagogstuderende såvel som professionelle i det pædagogiske fag forskellige perspektiver på fænomenet læring og 'ikke-læring'.Bogens fokus, og som titlen skal indikere, er rettet mod spørgsmålene om, hvorfor og hvordan det til tider forekommer, at børns læring i visse situationer af den professionelle opfattes hindret eller som fordrejet, begrænset, hæmmet, udeblevet, upræcis eller utilstrækkelig på anden måde, hvilket er mindst lige så relevant at afdække som at søge at forstå, hvad der rent faktisk medfører læring. Dette må derfor ses som to sider af samme sag.

AB - Den overordnede ambition med denne bog er at give lærer- og pædagogstuderende såvel som professionelle i det pædagogiske fag forskellige perspektiver på fænomenet læring og 'ikke-læring'.Bogens fokus, og som titlen skal indikere, er rettet mod spørgsmålene om, hvorfor og hvordan det til tider forekommer, at børns læring i visse situationer af den professionelle opfattes hindret eller som fordrejet, begrænset, hæmmet, udeblevet, upræcis eller utilstrækkelig på anden måde, hvilket er mindst lige så relevant at afdække som at søge at forstå, hvad der rent faktisk medfører læring. Dette må derfor ses som to sider af samme sag.

M3 - Antologi

SN - 978-87-7160-163-3

BT - Læring eller ikke-læring?

PB - Dafolo

CY - Frederikshavn

ER -

Mellon K, (ed.). Læring eller ikke-læring? Frederikshavn: Dafolo, 2017. 168 s. (Undervisning og læring).