Læreres professionsidentitet under forandring

Karsten Mellon

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Abstrakt

    Et kritisk blik på folkeskolelæreres professionsidentitet under forandring. Læreres vaner er (også) selvskabte, der finder en form for umyndiggørelse sted og kravene fra samfundet synes at begrænse læreres udfoldelsesmuligheder.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftKvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
    Vol/bind34
    Udgave nummer98
    Sider (fra-til)55-67
    ISSN0107-4016
    StatusUdgivet - apr. 2014

    Emneord

    • profession
    • lærer
    • folkeskolen
    • umyndiggørelse
    • det rationelle jernbur
    • metermål
    • performe
    • professionsidentitet
    • lærerarbejde
    • evidens, profession, viden
    • styringsteknologier
    • humanteknologier

    Citer dette