Læreres professionsidentitet under forandring

Karsten Mellon

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Resumé

    Et kritisk blik på folkeskolelæreres professionsidentitet under forandring. Læreres vaner er (også) selvskabte, der finder en form for umyndiggørelse sted og kravene fra samfundet synes at begrænse læreres udfoldelsesmuligheder.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftKvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen
    Vol/bind34
    Udgave nummer98
    Sider (fra-til)55-67
    ISSN0107-4016
    StatusUdgivet - apr. 2014

    Emneord

    • profession
    • lærer
    • folkeskolen
    • umyndiggørelse
    • det rationelle jernbur
    • metermål
    • performe
    • professionsidentitet
    • lærerarbejde
    • evidens, profession, viden
    • styringsteknologier
    • humanteknologier

    Citer dette

    @article{6fa216d0324b44c388d39eca9f6223b4,
    title = "L{\ae}reres professionsidentitet under forandring",
    abstract = "Et kritisk blik p{\aa} folkeskolel{\ae}reres professionsidentitet under forandring. L{\ae}reres vaner er (ogs{\aa}) selvskabte, der finder en form for umyndigg{\o}relse sted og kravene fra samfundet synes at begr{\ae}nse l{\ae}reres udfoldelsesmuligheder.",
    keywords = "profession, l{\ae}rer, folkeskolen, umyndigg{\o}relse, det rationelle jernbur, meterm{\aa}l , performe, professionsidentitet, l{\ae}rerarbejde, evidens, profession, viden, styringsteknologier, humanteknologier",
    author = "Karsten Mellon",
    year = "2014",
    month = "4",
    language = "Dansk",
    volume = "34",
    pages = "55--67",
    journal = "Kvan - et tidsskrift for l{\ae}reruddannelsen og folkeskolen",
    issn = "0107-4016",
    number = "98",

    }

    Læreres professionsidentitet under forandring. / Mellon, Karsten.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 34, Nr. 98, 04.2014, s. 55-67.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    TY - JOUR

    T1 - Læreres professionsidentitet under forandring

    AU - Mellon, Karsten

    PY - 2014/4

    Y1 - 2014/4

    N2 - Et kritisk blik på folkeskolelæreres professionsidentitet under forandring. Læreres vaner er (også) selvskabte, der finder en form for umyndiggørelse sted og kravene fra samfundet synes at begrænse læreres udfoldelsesmuligheder.

    AB - Et kritisk blik på folkeskolelæreres professionsidentitet under forandring. Læreres vaner er (også) selvskabte, der finder en form for umyndiggørelse sted og kravene fra samfundet synes at begrænse læreres udfoldelsesmuligheder.

    KW - profession

    KW - lærer

    KW - folkeskolen

    KW - umyndiggørelse

    KW - det rationelle jernbur

    KW - metermål

    KW - performe

    KW - professionsidentitet

    KW - lærerarbejde

    KW - evidens, profession, viden

    KW - styringsteknologier

    KW - humanteknologier

    M3 - Tidsskriftartikel

    VL - 34

    SP - 55

    EP - 67

    JO - Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen

    JF - Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen

    SN - 0107-4016

    IS - 98

    ER -