Lærerens undersøgelsesmetoder

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

Resumé

Lærerens videnslandskab er meget komplekst, og når man som lærer eller lærerstuderende bevæger sig rundt i dette landskab, er det nyttigt at kunne skelne mellem de mange forskellige former for viden og de dertil hørende positioner og erkendelsesinteresser. Den moderne lærer skal kunne forholde sig til og vurdere de forskellige former for viden og skal desuden kunne producere viden om sin egen undervisningspraksis. I dag stilles der som bekendt krav til lærerprofessionen om evidens, dokumentation, evaluering og kvalitetssikring med tre formål: at vise, hvad læreren laver, at undersøge resultaterne af lærerens aktiviteter og at udvikle skolens praksis.

Lærerens undersøgelsesmetoder indeholder beskrivelser af en række konkrete undersøgelsesmetoder, som læreren og den lærerstuderende kan have gavn af i sit arbejde eller sine studier: observation, interview, spørgeskemaundersøgelse, indsamling af allerede eksisterende data, præsentation af data samt udviklingsarbejde i skolen.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Vol/bind1
ISBN (Trykt)9788741263052
ISBN (Elektronisk)9788741265070
StatusUdgivet - 2016

Citer dette

Willaa, K. C. W., & Aagerup, L. (2016). Lærerens undersøgelsesmetoder. København: Hans Reitzels Forlag.
Willaa, Katrine Cecilie Weiland ; Aagerup, Lars. / Lærerens undersøgelsesmetoder. København : Hans Reitzels Forlag, 2016.
@book{eac4227e1fbc47a392ef4bf76f4944e4,
title = "L{\ae}rerens unders{\o}gelsesmetoder",
abstract = "L{\ae}rerens videnslandskab er meget komplekst, og n{\aa}r man som l{\ae}rer eller l{\ae}rerstuderende bev{\ae}ger sig rundt i dette landskab, er det nyttigt at kunne skelne mellem de mange forskellige former for viden og de dertil h{\o}rende positioner og erkendelsesinteresser. Den moderne l{\ae}rer skal kunne forholde sig til og vurdere de forskellige former for viden og skal desuden kunne producere viden om sin egen undervisningspraksis. I dag stilles der som bekendt krav til l{\ae}rerprofessionen om evidens, dokumentation, evaluering og kvalitetssikring med tre form{\aa}l: at vise, hvad l{\ae}reren laver, at unders{\o}ge resultaterne af l{\ae}rerens aktiviteter og at udvikle skolens praksis.L{\ae}rerens unders{\o}gelsesmetoder indeholder beskrivelser af en r{\ae}kke konkrete unders{\o}gelsesmetoder, som l{\ae}reren og den l{\ae}rerstuderende kan have gavn af i sit arbejde eller sine studier: observation, interview, sp{\o}rgeskemaunders{\o}gelse, indsamling af allerede eksisterende data, pr{\ae}sentation af data samt udviklingsarbejde i skolen.",
author = "Willaa, {Katrine Cecilie Weiland} and Lars Aagerup",
year = "2016",
language = "Dansk",
isbn = "9788741263052",
volume = "1",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",

}

Willaa, KCW & Aagerup, L 2016, Lærerens undersøgelsesmetoder. bind 1, Hans Reitzels Forlag, København.

Lærerens undersøgelsesmetoder. / Willaa, Katrine Cecilie Weiland; Aagerup, Lars.

København : Hans Reitzels Forlag, 2016.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

TY - BOOK

T1 - Lærerens undersøgelsesmetoder

AU - Willaa, Katrine Cecilie Weiland

AU - Aagerup, Lars

PY - 2016

Y1 - 2016

N2 - Lærerens videnslandskab er meget komplekst, og når man som lærer eller lærerstuderende bevæger sig rundt i dette landskab, er det nyttigt at kunne skelne mellem de mange forskellige former for viden og de dertil hørende positioner og erkendelsesinteresser. Den moderne lærer skal kunne forholde sig til og vurdere de forskellige former for viden og skal desuden kunne producere viden om sin egen undervisningspraksis. I dag stilles der som bekendt krav til lærerprofessionen om evidens, dokumentation, evaluering og kvalitetssikring med tre formål: at vise, hvad læreren laver, at undersøge resultaterne af lærerens aktiviteter og at udvikle skolens praksis.Lærerens undersøgelsesmetoder indeholder beskrivelser af en række konkrete undersøgelsesmetoder, som læreren og den lærerstuderende kan have gavn af i sit arbejde eller sine studier: observation, interview, spørgeskemaundersøgelse, indsamling af allerede eksisterende data, præsentation af data samt udviklingsarbejde i skolen.

AB - Lærerens videnslandskab er meget komplekst, og når man som lærer eller lærerstuderende bevæger sig rundt i dette landskab, er det nyttigt at kunne skelne mellem de mange forskellige former for viden og de dertil hørende positioner og erkendelsesinteresser. Den moderne lærer skal kunne forholde sig til og vurdere de forskellige former for viden og skal desuden kunne producere viden om sin egen undervisningspraksis. I dag stilles der som bekendt krav til lærerprofessionen om evidens, dokumentation, evaluering og kvalitetssikring med tre formål: at vise, hvad læreren laver, at undersøge resultaterne af lærerens aktiviteter og at udvikle skolens praksis.Lærerens undersøgelsesmetoder indeholder beskrivelser af en række konkrete undersøgelsesmetoder, som læreren og den lærerstuderende kan have gavn af i sit arbejde eller sine studier: observation, interview, spørgeskemaundersøgelse, indsamling af allerede eksisterende data, præsentation af data samt udviklingsarbejde i skolen.

M3 - Bog

SN - 9788741263052

VL - 1

BT - Lærerens undersøgelsesmetoder

PB - Hans Reitzels Forlag

CY - København

ER -

Willaa KCW, Aagerup L. Lærerens undersøgelsesmetoder. København: Hans Reitzels Forlag, 2016.