Læreren som udforskende praktiker: Pædagogisk-psykologiske perspektiver på det lærerfaglige arbejde

Kristine Bagge Kousholt (Redaktør), Tilde Mardahl-Hansen (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Abstract

Bogen er målrettet læreruddannelsen og er en indføring i pædagogisk psykologiske perspektiver på det lærerfaglige arbejde. Bogen præsenterer begreber og teorier der kan begrunde og guide læreres handlinger i forhold til at understøtte børns læring, udvikling og trivsel i folkeskolen.

Bogen rummer derudover en introduktion til psykologi som videnskab og til psykologens historiske rolle i skolen.
OriginalsprogDansk
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgave1
Antal sider220
ISBN (Trykt)978-87-02-39350-7
ISBN (Elektronisk)978-87-02-42702-8
StatusUdgivet - 2024
Udgivet eksterntJa

Citer dette