Læreplanernes blinde vinkler

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Kapitlet belyser, hvordan arbejdet med læreplaner kan forstærke en opdeling i, hvad der tæller som pædagogisk arbejde, og hvad der regnes som praktisk eller omsorgsmæssigt arbejde. Det betyder, at en stor del af institutionshverdagen udgrænses fra pædagogiske diskussioner, og at man overser, hvordan hverdagsrutinerne udgør en vigtig del af børns liv og læring i daginstitutionerne. Endelig diskuteres farerne ved blot at indskrive hverdagsrutinerne i læreplansarbejdet.
    OriginalsprogDansk
    TitelLæring i daginstitutioner : et erobringsforsøg
    RedaktørerChristian Aabro
    Udgivelses stedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Publikationsdato14 feb. 2014
    Sider100-108
    ISBN (Trykt)978-87-7281-955-6
    StatusUdgivet - 14 feb. 2014

    Citer dette

    Ahrenkiel, A. (2014). Læreplanernes blinde vinkler. I C. Aabro (red.), Læring i daginstitutioner: et erobringsforsøg (s. 100-108). Dafolo.