Kompetencer som oplysningsprojekt: myndiggørelse eller styring?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Siden 2003 har universiteterne i Danmark omskrevet de gamle studieordninger, og erstattet dem med nye kompetencebaserede studieordninger, hvor god uddannelseskvalitet ikke længere forstås kvalitativt - som dybden af de studerendes faglige viden og refleksionsevne. Uddannelseskvalitet forstås derimod kvantitativt - som den studerendes performance i forhold til en række prædefinerede kompetencemål, der skal matche bestemte anvendelsesfunktioner på arbejdsmarkedet.
OriginalsprogDansk
TitelEt stykke oplysning : en antologi om viden udgivet af Baggrund
RedaktørerChristoffer Basse Eriksen, Simone Sefland Pedersen, Søren Høgh Ipland, Kasper Mikael Jacek, Jonas Krogh Madsen
Antal sider15
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagBaggrund
Publikationsdato2014
Sider95-111
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-87-996762-0-0
StatusUdgivet - 2014
Udgivet eksterntJa

Citer dette