Komparativt studium af læreruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore: Rapport til Regeringens Rejsehold

Jens Rasmussen, Martin Bayer, Marianne Brodersen

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    Resumé

    Studiet sammenligner indholdet i fire landes læreruddannelser. Denne rapport er en undersøgelse af indholdet i udvalgte læreruddannelser i de tre lande, der opnår topplaceringer i internationale komparative undersøgelser som PISA og TIMMS på den ene side og indholdet i den danske læreruddannelse på den anden side. I de toppræsterende lande Canada, Finland og Singapore er det uddannelserne ved Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto (OISE/UT), Department of Teacher Education, Univetsity of Helsinki og National Institute of Education (NIE), som er undersøgt, og i Danmark er det indholdet i læreruddannelserne ved uddannelsesstederne Zahle, Silkeborg og Vordingborg, som er undersøgt. Rapporten omfatter også en beskrivelse af, hvordan læreruddannelserne forholder sig til tre særlige temaer: Integration af teori og praksis i læreruddannelsen, klasserumsledelse og udvikling af elevers sociale kompetencer.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelses stedAarhus
    ForlagDanmarks Pædagogiske Universitetsskole
    Antal sider128
    StatusUdgivet - maj 2010

    Citer dette

    Rasmussen, Jens ; Bayer, Martin ; Brodersen, Marianne. / Komparativt studium af læreruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore : Rapport til Regeringens Rejsehold. Aarhus : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, 2010. 128 s.
    @book{7e23c499e2d24ade8b2231ac9c68b995,
    title = "Komparativt studium af l{\ae}reruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore: Rapport til Regeringens Rejsehold",
    abstract = "Studiet sammenligner indholdet i fire landes l{\ae}reruddannelser. Denne rapport er en unders{\o}gelse af indholdet i udvalgte l{\ae}reruddannelser i de tre lande, der opn{\aa}r topplaceringer i internationale komparative unders{\o}gelser som PISA og TIMMS p{\aa} den ene side og indholdet i den danske l{\ae}reruddannelse p{\aa} den anden side. I de toppr{\ae}sterende lande Canada, Finland og Singapore er det uddannelserne ved Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto (OISE/UT), Department of Teacher Education, Univetsity of Helsinki og National Institute of Education (NIE), som er unders{\o}gt, og i Danmark er det indholdet i l{\ae}reruddannelserne ved uddannelsesstederne Zahle, Silkeborg og Vordingborg, som er unders{\o}gt. Rapporten omfatter ogs{\aa} en beskrivelse af, hvordan l{\ae}reruddannelserne forholder sig til tre s{\ae}rlige temaer: Integration af teori og praksis i l{\ae}reruddannelsen, klasserumsledelse og udvikling af elevers sociale kompetencer.",
    author = "Jens Rasmussen and Martin Bayer and Marianne Brodersen",
    year = "2010",
    month = "5",
    language = "Dansk",
    publisher = "Danmarks P{\ae}dagogiske Universitetsskole",

    }

    Komparativt studium af læreruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore : Rapport til Regeringens Rejsehold. / Rasmussen, Jens; Bayer, Martin; Brodersen, Marianne.

    Aarhus : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, 2010. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    TY - RPRT

    T1 - Komparativt studium af læreruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore

    T2 - Rapport til Regeringens Rejsehold

    AU - Rasmussen, Jens

    AU - Bayer, Martin

    AU - Brodersen, Marianne

    PY - 2010/5

    Y1 - 2010/5

    N2 - Studiet sammenligner indholdet i fire landes læreruddannelser. Denne rapport er en undersøgelse af indholdet i udvalgte læreruddannelser i de tre lande, der opnår topplaceringer i internationale komparative undersøgelser som PISA og TIMMS på den ene side og indholdet i den danske læreruddannelse på den anden side. I de toppræsterende lande Canada, Finland og Singapore er det uddannelserne ved Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto (OISE/UT), Department of Teacher Education, Univetsity of Helsinki og National Institute of Education (NIE), som er undersøgt, og i Danmark er det indholdet i læreruddannelserne ved uddannelsesstederne Zahle, Silkeborg og Vordingborg, som er undersøgt. Rapporten omfatter også en beskrivelse af, hvordan læreruddannelserne forholder sig til tre særlige temaer: Integration af teori og praksis i læreruddannelsen, klasserumsledelse og udvikling af elevers sociale kompetencer.

    AB - Studiet sammenligner indholdet i fire landes læreruddannelser. Denne rapport er en undersøgelse af indholdet i udvalgte læreruddannelser i de tre lande, der opnår topplaceringer i internationale komparative undersøgelser som PISA og TIMMS på den ene side og indholdet i den danske læreruddannelse på den anden side. I de toppræsterende lande Canada, Finland og Singapore er det uddannelserne ved Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto (OISE/UT), Department of Teacher Education, Univetsity of Helsinki og National Institute of Education (NIE), som er undersøgt, og i Danmark er det indholdet i læreruddannelserne ved uddannelsesstederne Zahle, Silkeborg og Vordingborg, som er undersøgt. Rapporten omfatter også en beskrivelse af, hvordan læreruddannelserne forholder sig til tre særlige temaer: Integration af teori og praksis i læreruddannelsen, klasserumsledelse og udvikling af elevers sociale kompetencer.

    M3 - Rapport

    BT - Komparativt studium af læreruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore

    PB - Danmarks Pædagogiske Universitetsskole

    CY - Aarhus

    ER -