Abstract
Kommunikative problemløsningsopgaver, eller "tasks", er blevet nærmest sononym med kommunikativ sprogundervisning. I artiklen gennemgås kriterier for "tasks", rationalerne i "task"-baseret sprofundervisning, "task"-typer og -typologier og eksempler på brug af "tasks". il slut diskuteres brgrænsninger i og perspektiver for "task"-baseret undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sproglærer, lær at lære fra dig! : En introduktion til det sprogpædagogiske felt |
Redaktører | Carol Henriksen, Julie de Molade, Marianne Hjorth Nielsen |
Antal sider | 19 |
Udgivelsessted | Roskilde |
Forlag | Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 19-38 |
ISBN (Trykt) | 978-87-920-2410-7 |
Status | Udgivet - 2009 |
Emneord
- Kommunikativ sprogundervisning
- Kommunikative problemløsningsopgaver
- Tasks