Kommunikative problemløsningsopgaver

Hvad kan en "task" (ikke)?

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Resumé

    Kommunikative problemløsningsopgaver, eller "tasks", er blevet nærmest sononym med kommunikativ sprogundervisning. I artiklen gennemgås kriterier for "tasks", rationalerne i "task"-baseret sprofundervisning, "task"-typer og -typologier og eksempler på brug af "tasks". il slut diskuteres brgrænsninger i og perspektiver for "task"-baseret undervisning.
    OriginalsprogDansk
    TitelSproglærer, lær at lære fra dig! : En introduktion til det sprogpædagogiske felt
    RedaktørerCarol Henriksen, Julie de Molade, Marianne Hjorth Nielsen
    Antal sider19
    Udgivelses stedRoskilde
    ForlagInstitut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet
    Publikationsdato2009
    Sider19-38
    ISBN (Trykt)978-87-920-2410-7
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • Kommunikativ sprogundervisning
    • Kommunikative problemløsningsopgaver
    • Tasks

    Citer dette

    Pedersen, M. S. (2009). Kommunikative problemløsningsopgaver: Hvad kan en "task" (ikke)? I C. Henriksen, J. de Molade, & M. Hjorth Nielsen (red.), Sproglærer, lær at lære fra dig!: En introduktion til det sprogpædagogiske felt (s. 19-38). Roskilde: Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet.
    Pedersen, Michael Svendsen. / Kommunikative problemløsningsopgaver : Hvad kan en "task" (ikke)?. Sproglærer, lær at lære fra dig!: En introduktion til det sprogpædagogiske felt. red. / Carol Henriksen ; Julie de Molade ; Marianne Hjorth Nielsen. Roskilde : Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet, 2009. s. 19-38
    @inbook{f3dbc890178511de8600000ea68e967b,
    title = "Kommunikative probleml{\o}sningsopgaver: Hvad kan en {"}task{"} (ikke)?",
    abstract = "Kommunikative probleml{\o}sningsopgaver, eller {"}tasks{"}, er blevet n{\ae}rmest sononym med kommunikativ sprogundervisning. I artiklen gennemg{\aa}s kriterier for {"}tasks{"}, rationalerne i {"}task{"}-baseret sprofundervisning, {"}task{"}-typer og -typologier og eksempler p{\aa} brug af {"}tasks{"}. il slut diskuteres brgr{\ae}nsninger i og perspektiver for {"}task{"}-baseret undervisning.",
    keywords = "Kommunikativ sprogundervisning, Kommunikative probleml{\o}sningsopgaver, Tasks, Communicative language teaching, Tasks",
    author = "Pedersen, {Michael Svendsen}",
    year = "2009",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-920-2410-7",
    pages = "19--38",
    editor = "Carol Henriksen and {de Molade}, Julie and {Hjorth Nielsen}, Marianne",
    booktitle = "Sprogl{\ae}rer, l{\ae}r at l{\ae}re fra dig!",
    publisher = "Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet",

    }

    Pedersen, MS 2009, Kommunikative problemløsningsopgaver: Hvad kan en "task" (ikke)? i C Henriksen, J de Molade & M Hjorth Nielsen (red), Sproglærer, lær at lære fra dig!: En introduktion til det sprogpædagogiske felt. Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet, Roskilde, s. 19-38.

    Kommunikative problemløsningsopgaver : Hvad kan en "task" (ikke)? / Pedersen, Michael Svendsen.

    Sproglærer, lær at lære fra dig!: En introduktion til det sprogpædagogiske felt. red. / Carol Henriksen; Julie de Molade; Marianne Hjorth Nielsen. Roskilde : Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet, 2009. s. 19-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    TY - CHAP

    T1 - Kommunikative problemløsningsopgaver

    T2 - Hvad kan en "task" (ikke)?

    AU - Pedersen, Michael Svendsen

    PY - 2009

    Y1 - 2009

    N2 - Kommunikative problemløsningsopgaver, eller "tasks", er blevet nærmest sononym med kommunikativ sprogundervisning. I artiklen gennemgås kriterier for "tasks", rationalerne i "task"-baseret sprofundervisning, "task"-typer og -typologier og eksempler på brug af "tasks". il slut diskuteres brgrænsninger i og perspektiver for "task"-baseret undervisning.

    AB - Kommunikative problemløsningsopgaver, eller "tasks", er blevet nærmest sononym med kommunikativ sprogundervisning. I artiklen gennemgås kriterier for "tasks", rationalerne i "task"-baseret sprofundervisning, "task"-typer og -typologier og eksempler på brug af "tasks". il slut diskuteres brgrænsninger i og perspektiver for "task"-baseret undervisning.

    KW - Kommunikativ sprogundervisning

    KW - Kommunikative problemløsningsopgaver

    KW - Tasks

    KW - Communicative language teaching

    KW - Tasks

    M3 - Bidrag til bog/antologi

    SN - 978-87-920-2410-7

    SP - 19

    EP - 38

    BT - Sproglærer, lær at lære fra dig!

    A2 - Henriksen, Carol

    A2 - de Molade, Julie

    A2 - Hjorth Nielsen, Marianne

    PB - Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet

    CY - Roskilde

    ER -

    Pedersen MS. Kommunikative problemløsningsopgaver: Hvad kan en "task" (ikke)? I Henriksen C, de Molade J, Hjorth Nielsen M, red., Sproglærer, lær at lære fra dig!: En introduktion til det sprogpædagogiske felt. Roskilde: Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet. 2009. s. 19-38