Kommunikative problemløsningsopgaver: Hvad kan en "task" (ikke)?

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Kommunikative problemløsningsopgaver, eller "tasks", er blevet nærmest sononym med kommunikativ sprogundervisning. I artiklen gennemgås kriterier for "tasks", rationalerne i "task"-baseret sprofundervisning, "task"-typer og -typologier og eksempler på brug af "tasks". il slut diskuteres brgrænsninger i og perspektiver for "task"-baseret undervisning.
    OriginalsprogDansk
    TitelSproglærer, lær at lære fra dig! : En introduktion til det sprogpædagogiske felt
    RedaktørerCarol Henriksen, Julie de Molade, Marianne Hjorth Nielsen
    Antal sider19
    Udgivelses stedRoskilde
    ForlagInstitut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet
    Publikationsdato2009
    Sider19-38
    ISBN (Trykt)978-87-920-2410-7
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • Kommunikativ sprogundervisning
    • Kommunikative problemløsningsopgaver
    • Tasks

    Citer dette

    Pedersen, M. S. (2009). Kommunikative problemløsningsopgaver: Hvad kan en "task" (ikke)? I C. Henriksen, J. de Molade, & M. Hjorth Nielsen (red.), Sproglærer, lær at lære fra dig!: En introduktion til det sprogpædagogiske felt (s. 19-38). Institut for Kultur og Identitet, Roskilde Universitet.