Klassisk og moderne pædagogisk teori

Peter Østergaard Andersen (Redaktør), Tomas Ellegaard (Redaktør)

Publikation: Bog/rapportAntologi

Resumé

Klassisk og moderne pædagogisk teori giver en indføring i pædagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af førende danske forskere og ordnet tematisk under følgende overskrifter:

Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelse

Del 2: Nationalstat og globalisering

Del 3: Fag, viden og undervisning

Del 4: Kulturelle og sociale forskelle

Del 5: Perspektiver og deres betydning

Del 6: Pædagogikkens institutioner

Del 7: Socialt og pædagogisk samspil

Del 8: Person- og teoriintroduktioner

Der er foretaget en del ændringer i denne 3. udgave. Alle kapitler er blevet revideret, sprogligt gennemarbejdet og opdateret. Enkelte kapitler er udgået, og der er tilføjet en ny del om de pædagogiske institutioner. Endelig er introduktionerne til centrale pædagogiske teorier i Del 8 skrevet af nye forfattere med særligt omfattende viden om deres emne.

Bogen er desuden blevet underkastet peer review og indgår nu i serien ”Pædagogik og samfund”.
Klassisk og moderne pædagogisk teori giver en indføring i pædagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af førende danske forskere og ordnet tematisk under følgende overskrifter:

Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelse

Del 2: Nationalstat og globalisering

Del 3: Fag, viden og undervisning

Del 4: Kulturelle og sociale forskelle

Del 5: Perspektiver og deres betydning

Del 6: Pædagogikkens institutioner

Del 7: Socialt og pædagogisk samspil

Del 8: Person- og teoriintroduktioner

Der er foretaget en del ændringer i denne 3. udgave. Alle kapitler er blevet revideret, sprogligt gennemarbejdet og opdateret. Enkelte kapitler er udgået, og der er tilføjet en ny del om de pædagogiske institutioner. Endelig er introduktionerne til centrale pædagogiske teorier i Del 8 skrevet af nye forfattere med særligt omfattende viden om deres emne.

Bogen er desuden blevet underkastet peer review og indgår nu i serien ”Pædagogik og samfund”.
SprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgave3
Antal sider1.002
ISBN (Trykt)9788741262857
StatusUdgivet - 25 jan. 2017
NavnPædagogik og Samfund
Nummer2
ISSN2445-7477

Citer dette

Østergaard Andersen, P., & Ellegaard, T. (red.) (2017). Klassisk og moderne pædagogisk teori. (3 udg.) København: Hans Reitzels Forlag. Pædagogik og Samfund, Nr. 2
Østergaard Andersen, Peter (Redaktør) ; Ellegaard, Tomas (Redaktør). / Klassisk og moderne pædagogisk teori. 3 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. 1002 s. (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).
@book{6c105048dae247c5b30eda6ef5164f00,
title = "Klassisk og moderne p\{ae}dagogisk teori",
abstract = "Klassisk og moderne p\{ae}dagogisk teori giver en indf\{o}ring i p\{ae}dagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af f\{o}rende danske forskere og ordnet tematisk under f\{o}lgende overskrifter:Del 1: P\{ae}dagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelseDel 2: Nationalstat og globaliseringDel 3: Fag, viden og undervisningDel 4: Kulturelle og sociale forskelleDel 5: Perspektiver og deres betydningDel 6: P\{ae}dagogikkens institutionerDel 7: Socialt og p\{ae}dagogisk samspilDel 8: Person- og teoriintroduktionerDer er foretaget en del \{ae}ndringer i denne 3. udgave. Alle kapitler er blevet revideret, sprogligt gennemarbejdet og opdateret. Enkelte kapitler er udg\{aa}et, og der er tilf\{o}jet en ny del om de p\{ae}dagogiske institutioner. Endelig er introduktionerne til centrale p\{ae}dagogiske teorier i Del 8 skrevet af nye forfattere med s\{ae}rligt omfattende viden om deres emne.Bogen er desuden blevet underkastet peer review og indg\{aa}r nu i serien ”P\{ae}dagogik og samfund”.",
author = "{\{O}stergaard Andersen}, Peter and Tomas Ellegaard",
year = "2017",
month = "1",
day = "25",
language = "Dansk",
isbn = "9788741262857",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",
edition = "3",

}

Østergaard Andersen, P & Ellegaard, T (red) 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Pædagogik og Samfund, nr. 2, 3 udg, Hans Reitzels Forlag, København.

Klassisk og moderne pædagogisk teori. / Østergaard Andersen, Peter (Redaktør); Ellegaard, Tomas (Redaktør).

3 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. 1002 s.

Publikation: Bog/rapportAntologi

TY - BOOK

T1 - Klassisk og moderne pædagogisk teori

A2 - Østergaard Andersen,Peter

A2 - Ellegaard,Tomas

PY - 2017/1/25

Y1 - 2017/1/25

N2 - Klassisk og moderne pædagogisk teori giver en indføring i pædagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af førende danske forskere og ordnet tematisk under følgende overskrifter:Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelseDel 2: Nationalstat og globaliseringDel 3: Fag, viden og undervisningDel 4: Kulturelle og sociale forskelleDel 5: Perspektiver og deres betydningDel 6: Pædagogikkens institutionerDel 7: Socialt og pædagogisk samspilDel 8: Person- og teoriintroduktionerDer er foretaget en del ændringer i denne 3. udgave. Alle kapitler er blevet revideret, sprogligt gennemarbejdet og opdateret. Enkelte kapitler er udgået, og der er tilføjet en ny del om de pædagogiske institutioner. Endelig er introduktionerne til centrale pædagogiske teorier i Del 8 skrevet af nye forfattere med særligt omfattende viden om deres emne.Bogen er desuden blevet underkastet peer review og indgår nu i serien ”Pædagogik og samfund”.

AB - Klassisk og moderne pædagogisk teori giver en indføring i pædagogikkens centrale problemstillinger, teorier, personer og begreber. Bogen indeholder 31 kapitler samt en leksikal del, skrevet af førende danske forskere og ordnet tematisk under følgende overskrifter:Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelseDel 2: Nationalstat og globaliseringDel 3: Fag, viden og undervisningDel 4: Kulturelle og sociale forskelleDel 5: Perspektiver og deres betydningDel 6: Pædagogikkens institutionerDel 7: Socialt og pædagogisk samspilDel 8: Person- og teoriintroduktionerDer er foretaget en del ændringer i denne 3. udgave. Alle kapitler er blevet revideret, sprogligt gennemarbejdet og opdateret. Enkelte kapitler er udgået, og der er tilføjet en ny del om de pædagogiske institutioner. Endelig er introduktionerne til centrale pædagogiske teorier i Del 8 skrevet af nye forfattere med særligt omfattende viden om deres emne.Bogen er desuden blevet underkastet peer review og indgår nu i serien ”Pædagogik og samfund”.

M3 - Antologi

SN - 9788741262857

BT - Klassisk og moderne pædagogisk teori

PB - Hans Reitzels Forlag

CY - København

ER -

Østergaard Andersen P, (ed.), Ellegaard T, (ed.). Klassisk og moderne pædagogisk teori. 3 udg. København: Hans Reitzels Forlag, 2017. 1002 s. (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).