Klassisk og moderne pædagogisk teori

Peter Østergård Andersen (Redaktør), Tomas Ellegaard (Redaktør), Lars Jakob Muschinsky (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Resumé

Klassisk og moderne pædagogisk teori er en indføring i pædagogikkens centrale teorier, personer, temaer og begreber. Den består af i alt 29 kapitler skrevet af førende danske pædagogiske teoretikere.

Bogens kapitler er tematisk opdelt i følgende seks dele:

Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelse

Del 2: Nationalstat og globalisering

Del 3: Fag, viden og undervisning

Del 4: Kulturelle og sociale forskelle

Del 5: Perspektiver og deres betydning

Del 6: Socialt og pædagogisk samspil.

Herudover rummer bogen en selvstændig opslagsdel, del 7, med introduktioner til en række centrale pædagogiske teoretikere og teoretiske hovedretninger. Personintroduktionerne er forsynet med fyldige bibliografier.

OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Antal sider752
ISBN (Trykt)978-87-412-0210-5
StatusUdgivet - 2007

Citer dette

Andersen, P. Ø., Ellegaard, T., & Muschinsky, L. J. (red.) (2007). Klassisk og moderne pædagogisk teori. København: Hans Reitzels Forlag.
Andersen, Peter Østergård (Redaktør) ; Ellegaard, Tomas (Redaktør) ; Muschinsky, Lars Jakob (Redaktør). / Klassisk og moderne pædagogisk teori. København : Hans Reitzels Forlag, 2007. 752 s.
@book{b10f0c109c1211dcb5d2000ea68e967b,
title = "Klassisk og moderne p{\ae}dagogisk teori",
abstract = "Klassisk og moderne p{\ae}dagogisk teori er en indf{\o}ring i p{\ae}dagogikkens centrale teorier, personer, temaer og begreber. Den best{\aa}r af i alt 29 kapitler skrevet af f{\o}rende danske p{\ae}dagogiske teoretikere.Bogens kapitler er tematisk opdelt i f{\o}lgende seks dele:Del 1: P{\ae}dagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelseDel 2: Nationalstat og globaliseringDel 3: Fag, viden og undervisningDel 4: Kulturelle og sociale forskelleDel 5: Perspektiver og deres betydningDel 6: Socialt og p{\ae}dagogisk samspil.Herudover rummer bogen en selvst{\ae}ndig opslagsdel, del 7, med introduktioner til en r{\ae}kke centrale p{\ae}dagogiske teoretikere og teoretiske hovedretninger. Personintroduktionerne er forsynet med fyldige bibliografier.",
editor = "Andersen, {Peter {\O}sterg{\aa}rd} and Tomas Ellegaard and Muschinsky, {Lars Jakob}",
year = "2007",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-412-0210-5",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",

}

Andersen, PØ, Ellegaard, T & Muschinsky, LJ (red) 2007, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Hans Reitzels Forlag, København.

Klassisk og moderne pædagogisk teori. / Andersen, Peter Østergård (Redaktør); Ellegaard, Tomas (Redaktør); Muschinsky, Lars Jakob (Redaktør).

København : Hans Reitzels Forlag, 2007. 752 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

TY - BOOK

T1 - Klassisk og moderne pædagogisk teori

A2 - Andersen, Peter Østergård

A2 - Ellegaard, Tomas

A2 - Muschinsky, Lars Jakob

PY - 2007

Y1 - 2007

N2 - Klassisk og moderne pædagogisk teori er en indføring i pædagogikkens centrale teorier, personer, temaer og begreber. Den består af i alt 29 kapitler skrevet af førende danske pædagogiske teoretikere.Bogens kapitler er tematisk opdelt i følgende seks dele:Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelseDel 2: Nationalstat og globaliseringDel 3: Fag, viden og undervisningDel 4: Kulturelle og sociale forskelleDel 5: Perspektiver og deres betydningDel 6: Socialt og pædagogisk samspil.Herudover rummer bogen en selvstændig opslagsdel, del 7, med introduktioner til en række centrale pædagogiske teoretikere og teoretiske hovedretninger. Personintroduktionerne er forsynet med fyldige bibliografier.

AB - Klassisk og moderne pædagogisk teori er en indføring i pædagogikkens centrale teorier, personer, temaer og begreber. Den består af i alt 29 kapitler skrevet af førende danske pædagogiske teoretikere.Bogens kapitler er tematisk opdelt i følgende seks dele:Del 1: Pædagogik og teorier om opdragelse, undervisning og uddannelseDel 2: Nationalstat og globaliseringDel 3: Fag, viden og undervisningDel 4: Kulturelle og sociale forskelleDel 5: Perspektiver og deres betydningDel 6: Socialt og pædagogisk samspil.Herudover rummer bogen en selvstændig opslagsdel, del 7, med introduktioner til en række centrale pædagogiske teoretikere og teoretiske hovedretninger. Personintroduktionerne er forsynet med fyldige bibliografier.

M3 - Antologi

SN - 978-87-412-0210-5

BT - Klassisk og moderne pædagogisk teori

PB - Hans Reitzels Forlag

CY - København

ER -

Andersen PØ, (ed.), Ellegaard T, (ed.), Muschinsky LJ, (ed.). Klassisk og moderne pædagogisk teori. København: Hans Reitzels Forlag, 2007. 752 s.