Kampen om fagligheden i daginstitutionerne

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Abstract

    Daginstitutionsområdet har været udsat for en dobbelt bevægelse igennem det seneste årti. Der er kommet mere fokus på dokumentation med centralt fastlagte retningslinjer og planer for det pædagogiske arbejde. Samtdig er der kommet et yderligere pres på ressourcerne i daginstitutionerne, så der samlet ser er færre timer i den direkte kontakt mellem pædagog og barn. Resultatet er, at det kan være svært at fastholde et helhedorienteret blik på pædagogikken, når bestemte former for planlagte aktiviteter skal vægtes og dokumenteres
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftSocial Politik
    Vol/bind4
    Sider (fra-til)13-17
    ISSN0905-8176
    StatusUdgivet - 2012

    Emneord

    • daginstitution
    • faglighed
    • hverdagliv
    • dokumentationskrav

    Citer dette