Køn og vejledning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

De billeder som uddannelses- og erhvervsvejledningen formidler til unge, kan rumme kønsklicher. Et nærmere kig på Undervisningsministeriets digitale uddannelsesportal vise fx at forestillingen om pigefag og drengefag lever i bedste velgående. Artiklen foretager en kritisk læsning af to cases fra uddannelsesguiden (ug.dk)
OriginalsprogDansk
BogserieUngdomsforskning
Vol/bind9
Udgave nummer3 & 4
Sider (fra-til)31-38
Antal sider7
ISSN1602-0324
StatusUdgivet - 2010

Citer dette

Lehn-Christiansen, Sine. / Køn og vejledning. I: Ungdomsforskning. 2010 ; Bind 9, Nr. 3 & 4. s. 31-38.
@article{5c5a6c845859447fb6439320916a160e,
title = "K{\o}n og vejledning",
abstract = "De billeder som uddannelses- og erhvervsvejledningen formidler til unge, kan rumme k{\o}nsklicher. Et n{\ae}rmere kig p{\aa} Undervisningsministeriets digitale uddannelsesportal vise fx at forestillingen om pigefag og drengefag lever i bedste velg{\aa}ende. Artiklen foretager en kritisk l{\ae}sning af to cases fra uddannelsesguiden (ug.dk)",
author = "Sine Lehn-Christiansen",
year = "2010",
language = "Dansk",
volume = "9",
pages = "31--38",
journal = "Ungdomsforskning",
issn = "1602-0324",
number = "3 & 4",

}

Lehn-Christiansen, S 2010, 'Køn og vejledning' Ungdomsforskning, bind 9, nr. 3 & 4, s. 31-38.

Køn og vejledning. / Lehn-Christiansen, Sine.

I: Ungdomsforskning, Bind 9, Nr. 3 & 4, 2010, s. 31-38.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

TY - JOUR

T1 - Køn og vejledning

AU - Lehn-Christiansen, Sine

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - De billeder som uddannelses- og erhvervsvejledningen formidler til unge, kan rumme kønsklicher. Et nærmere kig på Undervisningsministeriets digitale uddannelsesportal vise fx at forestillingen om pigefag og drengefag lever i bedste velgående. Artiklen foretager en kritisk læsning af to cases fra uddannelsesguiden (ug.dk)

AB - De billeder som uddannelses- og erhvervsvejledningen formidler til unge, kan rumme kønsklicher. Et nærmere kig på Undervisningsministeriets digitale uddannelsesportal vise fx at forestillingen om pigefag og drengefag lever i bedste velgående. Artiklen foretager en kritisk læsning af to cases fra uddannelsesguiden (ug.dk)

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 9

SP - 31

EP - 38

JO - Ungdomsforskning

JF - Ungdomsforskning

SN - 1602-0324

IS - 3 & 4

ER -