Jerome Bruner og socialkonstruktivisme

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Resumé

    Artiklen gennemgår den amerikanske læringsteoretiker Jerome Bruners opfattelse af socialkonstruktivisme. Artiklen kommer i den forbindelse ind på Jerome Bruners opfattelser af sociale konstruktioner, folkepsykologi, mening, fortælling, pædagogiske kulturmodeller, dannelse og fællesskaber. Artiklen slutter af med nogle betragtninger over udfordringer til uddannelsessystemet inspireret af Jerome Bruner. Gennemgående sætter artiklen Jerome Bruner ind i en hverdagslteoretisk sammenhæng.
    OriginalsprogDansk
    TitelTeorier om Læring : en læringspsykologisk antologi
    RedaktørerTom Ritchie
    Antal sider22
    Udgivelses stedVærløse
    ForlagBillesø
    Publikationsdato2007
    Sider93-114
    ISBN (Trykt)978-87-7842-208-8
    StatusUdgivet - 2007

    Citer dette

    Dupont, S. (2007). Jerome Bruner og socialkonstruktivisme. I T. Ritchie (red.), Teorier om Læring: en læringspsykologisk antologi (s. 93-114). Værløse: Billesø.
    Dupont, Søren. / Jerome Bruner og socialkonstruktivisme. Teorier om Læring: en læringspsykologisk antologi. red. / Tom Ritchie. Værløse : Billesø, 2007. s. 93-114
    @inbook{dbdc19005ab411dca6e2000ea68e967b,
    title = "Jerome Bruner og socialkonstruktivisme",
    abstract = "Artiklen gennemg{\aa}r den amerikanske l{\ae}ringsteoretiker Jerome Bruners opfattelse af socialkonstruktivisme. Artiklen kommer i den forbindelse ind p{\aa} Jerome Bruners opfattelser af sociale konstruktioner, folkepsykologi, mening, fort{\ae}lling, p{\ae}dagogiske kulturmodeller, dannelse og f{\ae}llesskaber. Artiklen slutter af med nogle betragtninger over udfordringer til uddannelsessystemet inspireret af Jerome Bruner. Gennemg{\aa}ende s{\ae}tter artiklen Jerome Bruner ind i en hverdagslteoretisk sammenh{\ae}ng.",
    author = "S{\o}ren Dupont",
    year = "2007",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-7842-208-8",
    pages = "93--114",
    editor = "Tom Ritchie",
    booktitle = "Teorier om L{\ae}ring",
    publisher = "Billes{\o}",

    }

    Dupont, S 2007, Jerome Bruner og socialkonstruktivisme. i T Ritchie (red.), Teorier om Læring: en læringspsykologisk antologi. Billesø, Værløse, s. 93-114.

    Jerome Bruner og socialkonstruktivisme. / Dupont, Søren.

    Teorier om Læring: en læringspsykologisk antologi. red. / Tom Ritchie. Værløse : Billesø, 2007. s. 93-114.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    TY - CHAP

    T1 - Jerome Bruner og socialkonstruktivisme

    AU - Dupont, Søren

    PY - 2007

    Y1 - 2007

    N2 - Artiklen gennemgår den amerikanske læringsteoretiker Jerome Bruners opfattelse af socialkonstruktivisme. Artiklen kommer i den forbindelse ind på Jerome Bruners opfattelser af sociale konstruktioner, folkepsykologi, mening, fortælling, pædagogiske kulturmodeller, dannelse og fællesskaber. Artiklen slutter af med nogle betragtninger over udfordringer til uddannelsessystemet inspireret af Jerome Bruner. Gennemgående sætter artiklen Jerome Bruner ind i en hverdagslteoretisk sammenhæng.

    AB - Artiklen gennemgår den amerikanske læringsteoretiker Jerome Bruners opfattelse af socialkonstruktivisme. Artiklen kommer i den forbindelse ind på Jerome Bruners opfattelser af sociale konstruktioner, folkepsykologi, mening, fortælling, pædagogiske kulturmodeller, dannelse og fællesskaber. Artiklen slutter af med nogle betragtninger over udfordringer til uddannelsessystemet inspireret af Jerome Bruner. Gennemgående sætter artiklen Jerome Bruner ind i en hverdagslteoretisk sammenhæng.

    M3 - Bidrag til bog/antologi

    SN - 978-87-7842-208-8

    SP - 93

    EP - 114

    BT - Teorier om Læring

    A2 - Ritchie, Tom

    PB - Billesø

    CY - Værløse

    ER -

    Dupont S. Jerome Bruner og socialkonstruktivisme. I Ritchie T, red., Teorier om Læring: en læringspsykologisk antologi. Værløse: Billesø. 2007. s. 93-114