"Jeg troede bare ikke lige, det lå ved mig..."

Inddragelse af forældre i det tværfaglige arbejde om inklusion

Pernille Juhl, Mette Elmose Andersen, Solmai Sofia Mikladal, Anja Hvidtfeldt Stanek

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

Denne artikel handler om, hvordan forældre inddrages i det tværfaglige samarbejde om inklusion. Artiklens analyser er baseret på empirisk materiale fra observationer og interviews fra et forskningsprojekt, der udforsker to kommuners tværfaglige samarbejde med inklusionsopgaver på henholdsvis småbørns- og skoleområdet. Det empiriske materiale rejser spørgsmålet om, hvad der er på spil, når specialister og konsulenter i tværfaglige fora,
med tilknytning til de pædagogiske praksisser, udpeger forældrene som ansvarsbærende i forhold til at løse børnenes problemer – selv når forældrene af de professionelle er udpeget som årsag til børnenes problemer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Udgave nummer4
Sider (fra-til)34-42
Antal sider9
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - 15 dec. 2015

Bibliografisk note

TEMA: INSTITUTION OG FAMILIE. INTENSIVERET SAMARBEJDE OG FORSKYDNINGER AF ANSVAR

Citer dette