"Jeg troede bare ikke lige, det lå ved mig...": Inddragelse af forældre i det tværfaglige arbejde om inklusion

Pernille Juhl, Mette Elmose Andersen, Solmai Sofia Mikladal, Anja Hvidtfeldt Stanek

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Denne artikel handler om, hvordan forældre inddrages i det tværfaglige samarbejde om inklusion. Artiklens analyser er baseret på empirisk materiale fra observationer og interviews fra et forskningsprojekt, der udforsker to kommuners tværfaglige samarbejde med inklusionsopgaver på henholdsvis småbørns- og skoleområdet. Det empiriske materiale rejser spørgsmålet om, hvad der er på spil, når specialister og konsulenter i tværfaglige fora,
med tilknytning til de pædagogiske praksisser, udpeger forældrene som ansvarsbærende i forhold til at løse børnenes problemer – selv når forældrene af de professionelle er udpeget som årsag til børnenes problemer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Udgave nummer4
Sider (fra-til)34-42
Antal sider9
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - 15 dec. 2015

Bibliografisk note

TEMA: INSTITUTION OG FAMILIE. INTENSIVERET SAMARBEJDE OG FORSKYDNINGER AF ANSVAR

Citer dette

Juhl, Pernille ; Elmose Andersen, Mette ; Mikladal, Solmai Sofia ; Stanek, Anja Hvidtfeldt. / "Jeg troede bare ikke lige, det lå ved mig..." : Inddragelse af forældre i det tværfaglige arbejde om inklusion. I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2015 ; Nr. 4. s. 34-42.
@article{8817b9ed610642e0805b5259ed3148b0,
title = "{"}Jeg troede bare ikke lige, det l{\aa} ved mig...{"}: Inddragelse af for{\ae}ldre i det tv{\ae}rfaglige arbejde om inklusion",
abstract = "Denne artikel handler om, hvordan for{\ae}ldre inddrages i det tv{\ae}rfaglige samarbejde om inklusion. Artiklens analyser er baseret p{\aa} empirisk materiale fra observationer og interviews fra et forskningsprojekt, der udforsker to kommuners tv{\ae}rfaglige samarbejde med inklusionsopgaver p{\aa} henholdsvis sm{\aa}b{\o}rns- og skoleomr{\aa}det. Det empiriske materiale rejser sp{\o}rgsm{\aa}let om, hvad der er p{\aa} spil, n{\aa}r specialister og konsulenter i tv{\ae}rfaglige fora,med tilknytning til de p{\ae}dagogiske praksisser, udpeger for{\ae}ldrene som ansvarsb{\ae}rende i forhold til at l{\o}se b{\o}rnenes problemer – selv n{\aa}r for{\ae}ldrene af de professionelle er udpeget som {\aa}rsag til b{\o}rnenes problemer.",
author = "Pernille Juhl and {Elmose Andersen}, Mette and Mikladal, {Solmai Sofia} and Stanek, {Anja Hvidtfeldt}",
note = "TEMA: INSTITUTION OG FAMILIE. INTENSIVERET SAMARBEJDE OG FORSKYDNINGER AF ANSVAR",
year = "2015",
month = "12",
day = "15",
language = "Dansk",
pages = "34--42",
journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
number = "4",

}

"Jeg troede bare ikke lige, det lå ved mig..." : Inddragelse af forældre i det tværfaglige arbejde om inklusion. / Juhl, Pernille; Elmose Andersen, Mette; Mikladal, Solmai Sofia; Stanek, Anja Hvidtfeldt.

I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 15.12.2015, s. 34-42.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - "Jeg troede bare ikke lige, det lå ved mig..."

T2 - Inddragelse af forældre i det tværfaglige arbejde om inklusion

AU - Juhl, Pernille

AU - Elmose Andersen, Mette

AU - Mikladal, Solmai Sofia

AU - Stanek, Anja Hvidtfeldt

N1 - TEMA: INSTITUTION OG FAMILIE. INTENSIVERET SAMARBEJDE OG FORSKYDNINGER AF ANSVAR

PY - 2015/12/15

Y1 - 2015/12/15

N2 - Denne artikel handler om, hvordan forældre inddrages i det tværfaglige samarbejde om inklusion. Artiklens analyser er baseret på empirisk materiale fra observationer og interviews fra et forskningsprojekt, der udforsker to kommuners tværfaglige samarbejde med inklusionsopgaver på henholdsvis småbørns- og skoleområdet. Det empiriske materiale rejser spørgsmålet om, hvad der er på spil, når specialister og konsulenter i tværfaglige fora,med tilknytning til de pædagogiske praksisser, udpeger forældrene som ansvarsbærende i forhold til at løse børnenes problemer – selv når forældrene af de professionelle er udpeget som årsag til børnenes problemer.

AB - Denne artikel handler om, hvordan forældre inddrages i det tværfaglige samarbejde om inklusion. Artiklens analyser er baseret på empirisk materiale fra observationer og interviews fra et forskningsprojekt, der udforsker to kommuners tværfaglige samarbejde med inklusionsopgaver på henholdsvis småbørns- og skoleområdet. Det empiriske materiale rejser spørgsmålet om, hvad der er på spil, når specialister og konsulenter i tværfaglige fora,med tilknytning til de pædagogiske praksisser, udpeger forældrene som ansvarsbærende i forhold til at løse børnenes problemer – selv når forældrene af de professionelle er udpeget som årsag til børnenes problemer.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 34

EP - 42

JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

IS - 4

ER -