Abstract
Titlen på paperet henviser til en overordnet tematik på konferencen, afledt af dens afholdelse i Helsingør, tæt på Kronborg og Hamlet figuren.
Der præsenteres en case, hvor konsulentens bidrag til en analyse af problemernes karakter ikke kunne accepteres af lærergruppen. Ud fra interview med lærere omsituationen på en skole med elever med forskellige kulturelle og religiøse baggrunde, fremsatte konsulenten en hypotese om, at det dårlige arbejdsklima hidrørte 1. mangel på rådgivning og containing i en stressende situation 2. følelsen af ikke at være 'god nok' til sit arbejde 3. dette resulterede i negative gensidige projektioner og diffus utilfredshed. Da denne analyse ikke kunne accepteres - også selv om den var underbygget af interviewene - konkluderede konsulenten, at det var ikke hende, der skulle fortælle skolen, hvordan lærerne havde det, men lærerne skulle selv fortælle det til hinanden. En bedre ide ville være at organisere reflekterende grupper hvor lærerne med egne ord kunne udveksle tanker og ideer om grundene til det dårlige arbejdsmiljø.
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Publikationsdato | 2010 |
Antal sider | 8 |
Status | Udgivet - 2010 |
Begivenhed | ISPSO Annual Meeting 2010 - Elsinore, Danmark Varighed: 14 aug. 2010 → 20 aug. 2010 |
Konference
Konference | ISPSO Annual Meeting 2010 |
---|---|
Land/Område | Danmark |
By | Elsinore |
Periode | 14/08/2010 → 20/08/2010 |
Emneord
- konsulentarbejde
- metode
- arbejdsmiljø