Introduktion

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Hvad gør man, når man møder elever med læringsvanskeligheder i matematik? Seks cases fra virkelighedens matematiktimer fortæller, hvordan du som lærer kan motivere og hjælpe de elever, der har vanskeligt ved faget.

Bogen giver et dybtgående indblik i de læringsvanskeligheder, forskellige elever kæmper med. For at vise bredden af problemfeltet rækker bogens kapitler fra cases, hvor læringsvanskelighederne på trods af en omfattende indsats gav flere udfordringer end forudset, til cases, som må betragtes som solstrålehistorier.

Det er en vigtig problemstilling at tage hånd om, fordi læringsvanskeligheder i matematikfaget kan afstedkomme personlige nederlag og barrierer for videre uddannelse og fremtidige jobmuligheder for den enkelte elev.
OriginalsprogDansk
TitelLæringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes?
RedaktørerMogens Niss, Uffe Thomas Jankvist
Antal sider10
Udgivelses stedFrederiksberg
ForlagFrydenlund
Publikationsdato30 aug. 2017
Sider9-18
Artikelnummer1
ISBN (Trykt)978-87-7118-794-6
StatusUdgivet - 30 aug. 2017

Citer dette

Niss, M. A., & Jankvist, U. T. (2017). Introduktion. I M. Niss, & U. T. Jankvist (red.), Læringsvanskeligheder i matematik - hvordan de forstås og afhjælpes? (s. 9-18). [1] Frydenlund.