Internettets betydning og konsekvenser for små og mellemstore danske virksomheders internationalisering

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Formålet med den afrapporterede undersøgelse i
denne artikel er dels at belyse hvilke karakteristika
der gør sig gældende for virksomheder, der
anvender internettet til gennemførsel af deres
internationaliseringsaktiviteter, og dels at undersøge,
om en anvendelse af internettet afspejler
sig på profitabiliteten. Mere konkret udvikles
der fire antagelse, som efterfølgende undersøges.
Resultaterne viser, at der en sammenhæng mellem
brug af internettet og virksomhedens økonomiske
resultat. Det anbefales, at virksomheder
bør arbejde aktivt med internettet på tværs
af grænser og samarbejdspartnere. Specielt for
de virksomheder, der tilbyder digitaliserede produkter
og services, er det vigtigt internationalt
at kunne tilbyde attraktive internetsalgsløsninger,
der kan fastholde de potentielle kunder
igennem on-line købsprocessen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLedelse & Erhvervsøkonomi
Vol/bind3
ISSN0902-3704
StatusUdgivet - 2006
Udgivet eksterntJa

Citer dette

@article{a7d842966169453b998af717eeb2ae97,
title = "Internettets betydning og konsekvenser for sm{\aa} og mellemstore danske virksomheders internationalisering",
abstract = "Form{\aa}let med den afrapporterede unders{\o}gelse idenne artikel er dels at belyse hvilke karakteristikader g{\o}r sig g{\ae}ldende for virksomheder, deranvender internettet til gennemf{\o}rsel af deresinternationaliseringsaktiviteter, og dels at unders{\o}ge,om en anvendelse af internettet afspejlersig p{\aa} profitabiliteten. Mere konkret udviklesder fire antagelse, som efterf{\o}lgende unders{\o}ges.Resultaterne viser, at der en sammenh{\ae}ng mellembrug af internettet og virksomhedens {\o}konomiskeresultat. Det anbefales, at virksomhederb{\o}r arbejde aktivt med internettet p{\aa} tv{\ae}rsaf gr{\ae}nser og samarbejdspartnere. Specielt forde virksomheder, der tilbyder digitaliserede produkterog services, er det vigtigt internationaltat kunne tilbyde attraktive internetsalgsl{\o}sninger,der kan fastholde de potentielle kunderigennem on-line k{\o}bsprocessen.",
author = "Gr{\"u}nbaum, {Niels Nols{\o}e}",
year = "2006",
language = "Dansk",
volume = "3",
journal = "Ledelse & Erhvervsoekonomi",
issn = "0902-3704",
publisher = "Dj{\o}f Forlag",

}

Internettets betydning og konsekvenser for små og mellemstore danske virksomheders internationalisering. / Grünbaum, Niels Nolsøe.

I: Ledelse & Erhvervsøkonomi, Bind 3, 2006.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Internettets betydning og konsekvenser for små og mellemstore danske virksomheders internationalisering

AU - Grünbaum, Niels Nolsøe

PY - 2006

Y1 - 2006

N2 - Formålet med den afrapporterede undersøgelse idenne artikel er dels at belyse hvilke karakteristikader gør sig gældende for virksomheder, deranvender internettet til gennemførsel af deresinternationaliseringsaktiviteter, og dels at undersøge,om en anvendelse af internettet afspejlersig på profitabiliteten. Mere konkret udviklesder fire antagelse, som efterfølgende undersøges.Resultaterne viser, at der en sammenhæng mellembrug af internettet og virksomhedens økonomiskeresultat. Det anbefales, at virksomhederbør arbejde aktivt med internettet på tværsaf grænser og samarbejdspartnere. Specielt forde virksomheder, der tilbyder digitaliserede produkterog services, er det vigtigt internationaltat kunne tilbyde attraktive internetsalgsløsninger,der kan fastholde de potentielle kunderigennem on-line købsprocessen.

AB - Formålet med den afrapporterede undersøgelse idenne artikel er dels at belyse hvilke karakteristikader gør sig gældende for virksomheder, deranvender internettet til gennemførsel af deresinternationaliseringsaktiviteter, og dels at undersøge,om en anvendelse af internettet afspejlersig på profitabiliteten. Mere konkret udviklesder fire antagelse, som efterfølgende undersøges.Resultaterne viser, at der en sammenhæng mellembrug af internettet og virksomhedens økonomiskeresultat. Det anbefales, at virksomhederbør arbejde aktivt med internettet på tværsaf grænser og samarbejdspartnere. Specielt forde virksomheder, der tilbyder digitaliserede produkterog services, er det vigtigt internationaltat kunne tilbyde attraktive internetsalgsløsninger,der kan fastholde de potentielle kunderigennem on-line købsprocessen.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 3

JO - Ledelse & Erhvervsoekonomi

JF - Ledelse & Erhvervsoekonomi

SN - 0902-3704

ER -