Projekter pr. år
Abstract
Denne artikel viser, at når interaktive tavler implementeres i folkeskolen, indgår de delvist som et genkendeligt redskab for lærerne, idet de til en vis grad ligner den traditionelle, grønne tavle. Samtidig stilles lærerne dog i en usikker situation – især når interaktive tavler indgår i undervisningen sammen med anden ikt. Desuden stiller implementeringen af ny undervisningsteknologi særlige krav til samarbejde og refleksion, hvilket peger på, at efteruddannelsesressourcerne måske bør omprioriteres for at skabe fuldt udbytte af ikt i skolerne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 2010 |
Udgave nummer | 4 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - dec. 2010 |
Emneord
- Interaktive tavler
- skole
- lærere
Projekter
- 1 Afsluttet
-
INDELTA: Inklusion i interaktiv deltagelse i folkeskolen
Jensen, T. (Projektdeltager), Hansen, K. G. (Projektdeltager) & Krøjer, J. (Projektdeltager)
01/08/2009 → 15/09/2010
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 1 Foredrag og mundtlige bidrag
-
IT 2.0 – Pædagogiske og didaktiske udfordringer
Jensen, T. (Oplægsholder)
5 jan. 2011Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag