Institution og familie. Intensiveret samarbejde og forskydninger af ansvar

Redaktionel indledning

Jimmy Krab, Karen Ida Dannesboe , Niels Kryger, Maria Ørskov Akselvoll, Bodil Øster, Maria Christina Secher Schmidt

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

Resumé

Globalt og nationalt er der i disse år politisk og pædagogisk fokus på styrkelse af samarbejdet mellem pædagogiske institutioner og familier gennem forskellige former for inddragelse af forældre og/eller pårørende. Samarbejde, involvering og inddragelse italesættes som positive begreber, som praksisformer vi skal have mere af, og som noget der er godt for institutioner og godt for familier. Der opfindes forskellige koncepter, materialer, procedurer og teknologier, såsom Forældreintra, familieklasser og netværksmøder, der kan forbedre og ’hjælpe’ samarbejdet og involveringen på vej.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Vol/bind15
Udgave nummer4
Sider (fra-til)2-6
Antal sider4
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - dec. 2015

Emneord

  • Familie og institution
  • involvering af forældre og pårørende
  • tværprofressionelt samarbejde

Citer dette

Krab, Jimmy ; Dannesboe , Karen Ida ; Kryger, Niels ; Akselvoll, Maria Ørskov ; Øster, Bodil ; Schmidt, Maria Christina Secher. / Institution og familie. Intensiveret samarbejde og forskydninger af ansvar : Redaktionel indledning . I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2015 ; Bind 15, Nr. 4. s. 2-6.
@article{ae0781dec23048cba40847c419789ff3,
title = "Institution og familie. Intensiveret samarbejde og forskydninger af ansvar: Redaktionel indledning",
abstract = "Globalt og nationalt er der i disse {\aa}r politisk og p{\ae}dagogisk fokus p{\aa} styrkelse af samarbejdet mellem p{\ae}dagogiske institutioner og familier gennem forskellige former for inddragelse af for{\ae}ldre og/eller p{\aa}r{\o}rende. Samarbejde, involvering og inddragelse itales{\ae}ttes som positive begreber, som praksisformer vi skal have mere af, og som noget der er godt for institutioner og godt for familier. Der opfindes forskellige koncepter, materialer, procedurer og teknologier, s{\aa}som For{\ae}ldreintra, familieklasser og netv{\ae}rksm{\o}der, der kan forbedre og ’hj{\ae}lpe’ samarbejdet og involveringen p{\aa} vej.",
keywords = "Familie og institution , involvering af for{\ae}ldre og p{\aa}r{\o}rende , tv{\ae}rprofressionelt samarbejde",
author = "Jimmy Krab and Dannesboe, {Karen Ida} and Niels Kryger and Akselvoll, {Maria {\O}rskov} and Bodil {\O}ster and Schmidt, {Maria Christina Secher}",
year = "2015",
month = "12",
language = "Dansk",
volume = "15",
pages = "2--6",
journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
number = "4",

}

Institution og familie. Intensiveret samarbejde og forskydninger af ansvar : Redaktionel indledning . / Krab, Jimmy; Dannesboe , Karen Ida ; Kryger, Niels; Akselvoll, Maria Ørskov; Øster, Bodil ; Schmidt, Maria Christina Secher.

I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 15, Nr. 4, 1, 12.2015, s. 2-6.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

TY - JOUR

T1 - Institution og familie. Intensiveret samarbejde og forskydninger af ansvar

T2 - Redaktionel indledning

AU - Krab, Jimmy

AU - Dannesboe , Karen Ida

AU - Kryger, Niels

AU - Akselvoll, Maria Ørskov

AU - Øster, Bodil

AU - Schmidt, Maria Christina Secher

PY - 2015/12

Y1 - 2015/12

N2 - Globalt og nationalt er der i disse år politisk og pædagogisk fokus på styrkelse af samarbejdet mellem pædagogiske institutioner og familier gennem forskellige former for inddragelse af forældre og/eller pårørende. Samarbejde, involvering og inddragelse italesættes som positive begreber, som praksisformer vi skal have mere af, og som noget der er godt for institutioner og godt for familier. Der opfindes forskellige koncepter, materialer, procedurer og teknologier, såsom Forældreintra, familieklasser og netværksmøder, der kan forbedre og ’hjælpe’ samarbejdet og involveringen på vej.

AB - Globalt og nationalt er der i disse år politisk og pædagogisk fokus på styrkelse af samarbejdet mellem pædagogiske institutioner og familier gennem forskellige former for inddragelse af forældre og/eller pårørende. Samarbejde, involvering og inddragelse italesættes som positive begreber, som praksisformer vi skal have mere af, og som noget der er godt for institutioner og godt for familier. Der opfindes forskellige koncepter, materialer, procedurer og teknologier, såsom Forældreintra, familieklasser og netværksmøder, der kan forbedre og ’hjælpe’ samarbejdet og involveringen på vej.

KW - Familie og institution

KW - involvering af forældre og pårørende

KW - tværprofressionelt samarbejde

M3 - Leder

VL - 15

SP - 2

EP - 6

JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

IS - 4

M1 - 1

ER -