Projekter pr. år
Abstract
Globalt og nationalt er der i disse år politisk og pædagogisk fokus på styrkelse af samarbejdet mellem pædagogiske institutioner og familier gennem forskellige former for inddragelse af forældre og/eller pårørende. Samarbejde, involvering og inddragelse italesættes som positive begreber, som praksisformer vi skal have mere af, og som noget der er godt for institutioner og godt for familier. Der opfindes forskellige koncepter, materialer, procedurer og teknologier, såsom Forældreintra, familieklasser og netværksmøder, der kan forbedre og ’hjælpe’ samarbejdet og involveringen på vej.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 1 |
Tidsskrift | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 15 |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 2-6 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - dec. 2015 |
Emneord
- Familie og institution
- involvering af forældre og pårørende
- tværprofressionelt samarbejde
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Det inkluderende skole-hjem samarbejde? Belyst fra et forældreperspektiv
Krab, J.
03/02/2014 → 31/01/2017
Projekter: Projekt › Forskning