Institution og familie. Intensiveret samarbejde og forskydninger af ansvar: Redaktionel indledning

Jimmy Krab, Karen Ida Dannesboe , Niels Kryger, Maria Ørskov Akselvoll, Bodil Øster, Maria Christina Secher Schmidt

Publikation: Bidrag til tidsskriftLeder

Abstract

Globalt og nationalt er der i disse år politisk og pædagogisk fokus på styrkelse af samarbejdet mellem pædagogiske institutioner og familier gennem forskellige former for inddragelse af forældre og/eller pårørende. Samarbejde, involvering og inddragelse italesættes som positive begreber, som praksisformer vi skal have mere af, og som noget der er godt for institutioner og godt for familier. Der opfindes forskellige koncepter, materialer, procedurer og teknologier, såsom Forældreintra, familieklasser og netværksmøder, der kan forbedre og ’hjælpe’ samarbejdet og involveringen på vej.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftDansk Pædagogisk Tidsskrift
Vol/bind15
Udgave nummer4
Sider (fra-til)2-6
Antal sider4
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - dec. 2015

Emneord

  • Familie og institution
  • involvering af forældre og pårørende
  • tværprofressionelt samarbejde

Citer dette