Instagram og folketingsvalg: Lars Løkke Rasmussens visuelle personliggørelse

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Nyere forskning inden for politisk kommunikation peger på, at personliggørelse af politikere spiller en vital rolle for vælgerne, og at der i takt med de sociale mediers indtog, er kommet en stigende tendens til at fokusere mere på individuelle politikere end på det parti eller de politikker, de repræsenterer (Larsson, 2017a; Russmann & Svensson, 2017; Van Aelst, Sheafer & Stayer, 2012). Formålet med dette kapitel er at nuancere forståelse af, hvordan denne personliggørelse udspilles på de sociale medier. Mere konkret fokuserer kapitlet på at udfolde en kvalitativ metode til analyse af visuel personliggørelse af politikere på Instagram samt at tilbyde anbefalinger til, hvordan man lykkes med dette i praksis.
OriginalsprogDansk
Titel#FV19 : Politisk kommunikation på digitale medier
RedaktørerIb T. Gulbrandsen, Sine N. Just
Antal sider36
Udgivelses stedFrederiskberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato1 okt. 2020
Udgave1.
Sider163-199
Kapitel7
ISBN (Trykt)1904 271X
StatusUdgivet - 1 okt. 2020

Emneord

  • Instagram, visuel politisk kommunikation

Citer dette