Inklusion i interaktiv deltagelse i folkeskolen: Et forskningsprojekt om køn, teknologi og læring

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

Anvendelsen af interaktive, digitale tavler i folkeskolen analyseres gennem tre forskellige perspektiver; køn, teknologi og læring. Fokus er gennemgående på de måder hvorpå den nye teknologi giver elever og lærere mulighed for at deltage i klassen, og hvordan det får betydning for relationerne imellem dem og for deres forståelse af sig selv og andre.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedRoskilde
ForlagRoskilde Universitet
Antal sider77
ISBN (Trykt)978-87-7349-763-0
StatusUdgivet - 2010

Emneord

  • køn
  • teknologi
  • organisation
  • læring
  • folkeskole

Citer dette

@book{8be3dff454214bc4a6b4a3f9d9da7b0d,
title = "Inklusion i interaktiv deltagelse i folkeskolen: Et forskningsprojekt om k{\o}n, teknologi og l{\ae}ring",
abstract = "Anvendelsen af interaktive, digitale tavler i folkeskolen analyseres gennem tre forskellige perspektiver; k{\o}n, teknologi og l{\ae}ring. Fokus er gennemg{\aa}ende p{\aa} de m{\aa}der hvorp{\aa} den nye teknologi giver elever og l{\ae}rere mulighed for at deltage i klassen, og hvordan det f{\aa}r betydning for relationerne imellem dem og for deres forst{\aa}else af sig selv og andre.",
keywords = "k{\o}n, teknologi, organisation, l{\ae}ring, folkeskole",
author = "Tine Jensen and Jo Kr{\o}jer and Hansen, {Kirsten Gr{\o}nb{\ae}k}",
year = "2010",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7349-763-0",
publisher = "Roskilde Universitet",

}

Inklusion i interaktiv deltagelse i folkeskolen : Et forskningsprojekt om køn, teknologi og læring. / Jensen, Tine; Krøjer, Jo; Hansen, Kirsten Grønbæk.

Roskilde : Roskilde Universitet, 2010. 77 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Inklusion i interaktiv deltagelse i folkeskolen

T2 - Et forskningsprojekt om køn, teknologi og læring

AU - Jensen, Tine

AU - Krøjer, Jo

AU - Hansen, Kirsten Grønbæk

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Anvendelsen af interaktive, digitale tavler i folkeskolen analyseres gennem tre forskellige perspektiver; køn, teknologi og læring. Fokus er gennemgående på de måder hvorpå den nye teknologi giver elever og lærere mulighed for at deltage i klassen, og hvordan det får betydning for relationerne imellem dem og for deres forståelse af sig selv og andre.

AB - Anvendelsen af interaktive, digitale tavler i folkeskolen analyseres gennem tre forskellige perspektiver; køn, teknologi og læring. Fokus er gennemgående på de måder hvorpå den nye teknologi giver elever og lærere mulighed for at deltage i klassen, og hvordan det får betydning for relationerne imellem dem og for deres forståelse af sig selv og andre.

KW - køn

KW - teknologi

KW - organisation

KW - læring

KW - folkeskole

M3 - Rapport

SN - 978-87-7349-763-0

BT - Inklusion i interaktiv deltagelse i folkeskolen

PB - Roskilde Universitet

CY - Roskilde

ER -