Abstract
Artiklen omhandler to nyuddannede pædagogers veje ind i SFO og de pædagogiske traditioner, som findes her. Vi har fulgt den del af deres arbejde, hvor de er i skolen for at få et indblik i, hvordan den fortsatte integration af SFO-personale i skolen giver nye udfordringer for den pædagogiske praksis. Studiet, som artiklen bygger på, er udført før den nye folkeskolereforms realisering, men materialet illustrerer nogle af de udfordringer, SFO-personale i skolen møder landet over, som er forstærket som resultat af reformen, hvor pædagoger tiltænkes en større rolle i skolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Vera |
Vol/bind | 2015 |
Udgave nummer | 73 |
Sider (fra-til) | 48-53 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 1120-8198 |
Status | Udgivet - dec. 2015 |
Emneord
- pædagogfaglighed
- fritidspædagogik
- skolereformer