Abstract
Spørgsmålet om realkompetence opfattes ofte som noget, der kun har interesse for uddannelsesverdenen selv.
Det handler om særlige optagelsesregler, som kan lette adgangen for voksne der søger tilbage til uddannelsessystemet igen. Men ser vi det i historisk lys, handler realkompetence om mere end det: det vedrører kampen om uddannelserne og om indretningen af samfundet. Grundlæggende stiller begrebet realkompetencer spørgsmålet, hvilke former for viden der har værdi, og hvad formålet med uddannelse er. Og det må siges at være centrale spørgsmål - også for Folkehøjskolerne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Dokumentation af (real)kompetencer på nordiske folkehøjskoler |
Redaktører | Kristina Bæk Nielsen, Nanna Scheuer |
Antal sider | 7 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Folkehøjskolernes Forening i Danmark |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 9-15 |
Status | Udgivet - 2009 |
Emneord
- realkompetence
- Folkehøjskoler