Hvordan går det med engelsk i 1. og 2. klasse? Giver det mening? De giver det mening!

Michael Svendsen Pedersen, Søren Hattesen Balle, Merete Olsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

Artikel om resultaterne af et forskningsprojekt om undervisning i engelsk i folkeskolens 1. og 2. klasse. Et centralt spørgsmål er om eleverne på dette klassetrin besidder de fornødne sproglige og kognitive forudsætninger for at kunne indgå i løsningen af kommunikative problemløsningsopgaver (tasks). De forskellige typer af opgaver som eleverne indgår i, præsenteres, og der er fokus på hvordan eleverne skaber subjektiv og kollektiv mening i arbejdet med opgaverne.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSproglaereren
Vol/bind2016
Udgave nummer3
Sider (fra-til)24-28
Antal sider5
ISSN0108-6154
StatusUdgivet - sep. 2016

Emneord

  • tidlig sprogstart
  • Task-baseret sprogundervisning

Citer dette