TY - RPRT
T1 - Hvor der er viden, er der en vej?
T2 - En evaluering af vidensskabelses- og vidensdelingsprocesser på Den sociale Højskole i København
AU - Lundgaard Andersen, Linda
AU - Liveng, Anne
PY - 2007
Y1 - 2007
N2 - Evalueringsrapporten undersøger hvordan vidensskabelse og vidensdeling finder sted i en undervisningsinstitution samt hvordan organisatoriske, faglige, menneskelige og ressourcemæssige forhold indvirker på disse processer. Den Sociale Højskole i København har gennemført et organisations-udviklingsprojekt og ønsker en belysning af, hvordan dette har udviklet højskolens vidensproduktion og vidensdeling samt hvordan denne proces har påvirket højskolens 'produkter' og processer, tabsfunktioner og samarbejdsformer. Et centralt omdrejningspunkt i evalueringen er, hvorvidt højskolens organisering har medvirket til at fremme og/eller hæmme vidensopbygning, vidensdeling og vidensproduktion i organisationens forskellige funktioner og ydelser? Evalueringen er interessent- og aktørorienteret, idet en række forskellige personer bidrager med vurderinger af de undersøgte problemstillinger i et retrospektivt og prospektivt perspektiv. Samtidig tegner evalueringen et teoretisk rids over vidensdefi nitioner, ledelse og udvikling af vidensproducerende organisationer, som en rammeforståelse for analyserne.
AB - Evalueringsrapporten undersøger hvordan vidensskabelse og vidensdeling finder sted i en undervisningsinstitution samt hvordan organisatoriske, faglige, menneskelige og ressourcemæssige forhold indvirker på disse processer. Den Sociale Højskole i København har gennemført et organisations-udviklingsprojekt og ønsker en belysning af, hvordan dette har udviklet højskolens vidensproduktion og vidensdeling samt hvordan denne proces har påvirket højskolens 'produkter' og processer, tabsfunktioner og samarbejdsformer. Et centralt omdrejningspunkt i evalueringen er, hvorvidt højskolens organisering har medvirket til at fremme og/eller hæmme vidensopbygning, vidensdeling og vidensproduktion i organisationens forskellige funktioner og ydelser? Evalueringen er interessent- og aktørorienteret, idet en række forskellige personer bidrager med vurderinger af de undersøgte problemstillinger i et retrospektivt og prospektivt perspektiv. Samtidig tegner evalueringen et teoretisk rids over vidensdefi nitioner, ledelse og udvikling af vidensproducerende organisationer, som en rammeforståelse for analyserne.
M3 - Rapport
SN - 978-87-7349-680-0
BT - Hvor der er viden, er der en vej?
PB - Roskilde Universitet
CY - Roskilde
ER -