Hvor der er viden, er der en vej? En evaluering af vidensskabelses- og vidensdelingsprocesser på Den sociale Højskole i København

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

    Abstract

    Evalueringsrapporten undersøger hvordan vidensskabelse og vidensdeling finder sted i en undervisningsinstitution samt hvordan organisatoriske, faglige, menneskelige og ressourcemæssige forhold indvirker på disse processer. Den Sociale Højskole i København har gennemført et organisations-udviklingsprojekt og ønsker en belysning af, hvordan dette har udviklet højskolens vidensproduktion og vidensdeling samt hvordan denne proces har påvirket højskolens 'produkter' og processer, tabsfunktioner og samarbejdsformer. Et centralt omdrejningspunkt i evalueringen er, hvorvidt højskolens organisering har medvirket til at fremme og/eller hæmme vidensopbygning, vidensdeling og vidensproduktion i organisationens forskellige funktioner og ydelser? Evalueringen er interessent- og aktørorienteret, idet en række forskellige personer bidrager med vurderinger af de undersøgte problemstillinger i et retrospektivt og prospektivt perspektiv. Samtidig tegner evalueringen et teoretisk rids over vidensdefi nitioner, ledelse og udvikling af vidensproducerende organisationer, som en rammeforståelse for analyserne.

    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedRoskilde
    ForlagRoskilde Universitet
    Antal sider87
    ISBN (Trykt)978-87-7349-680-0
    StatusUdgivet - 2007

    Citer dette