Abstract
Artiklen belyser hvordan politiske dagsordner om inklusion har betydning for organiseringer af det tværfaglige samarbejde om børn i vanskeligheder, og på hvilke måder der organiseres konsultative processer for samarbejdet. Vi har fokus på, hvordan de professionelle i disse organiseringer forhandler om forskellige opfattelser af børn, og hvilke rammer der er nødvendige for at kunne udføre praksis. De konsultative processer er ofte betegnet som dialogiske, men vi finder, at selve organiseringerne er med til at hierarkisere hvilke professionelle, der kan være i kontakt med hinanden hvornår og hvordan. Endelig peger vi på, at de konsultative organiseringer ikke altid giver sikre svar på komplekse problemstillinger, og at det er nødvendigt også at forholde sig til de mange nye spørgsmål og dilemmaer, som disse organiseringer skaber.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Gjallerhorn |
Udgave nummer | 21 |
Sider (fra-til) | 72 -82 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 1604-4894 |
Status | Udgivet - sep. 2015 |
Emneord
- Tværprofessionelt samarbejde
- Politikker om inklusion
- Konfliktuel Kooperation